İrlanda, turizmdeki düşüşü durdurmak istiyor
Kültürü ve doğal güzellikleriyle ilgi çeken İrlanda, ekonomik krizden önemli ölçüde etkilenen turizm sektörünü canlandırmaya çalışıyor.
cumhuriyet.com.trİrlanda adasının tanıtımı için etkinlikler ve kampanyalar düzenleyen "Turizm İrlanda" kuruluşunun geçen yıla ait verileri, adaya denizaşırı ülkelerden gelen turist sayısının bir önceki yıla oranla yüzde 13 düşüş gösterdiğini ortaya koydu.
Dış turizmi toparlamak amacıyla kolları sıvayan kuruluş, İrlanda ile özdeşleştirilen St. Patrick Günü kutlamalarını dünyanın gündemine taşıyabilmek için ses getirecek bir girişimde bulundu.
Turizm İrlanda'nın yaptığı açıklamaya göre, aralarında Sydney'deki Opera Binası, Londra'daki London Eye, New York'taki Empire State binası ve Toronto'daki CN Kulesi'nin de bulunduğu dünyanın bazı ünlü yapıları, İrlanda'nın koruyucu azizi St. Patrick'e adanan 17 Mart gününde yeşil ışıkla aydınlatılacak; bir başka deyişle kutlamalara katılanların geleneksel olarak yaptığı gibi "yeşil giyinecek".
Kuruluşun 1 milyon Avro'luk St. Patrick kutlamaları projesi kapsamında, İrlanda kökenlilerin yoğun olarak yaşadığı Birleşik Krallık, diğer Avrupa ülkeleri, Kuzey Amerika ve Avustralya'nın yanı sıra, Çin, Hindistan ve Güney Amerika'da düzenlenecek çeşitli etkinlikler ve bu bölgelerin medyalarına yönelik tanıtım kampanyaları da yer alıyor.
Birleşik Krallık'taki tanıtımlara özel önem atfeden İrlanda, 2010'da deniz aşırı ülkelerden gelen ziyaretçilerin sayısını 7,85 milyona çıkarmayı hedefliyor.
İrlanda'ya geçen yıl Birleşik Krallık'tan gelen turistlerin yüzde 16 oranında azaldığı belirtiliyor.
Guinness Storehouse
Ülkeye gelen turist sayısındaki azalmaya rağmen, İrlanda'nın ünlü birası Guinness'in Dublin'deki müzesi, geçen yıl 1 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayarak ülkenin en fazla turist çeken mekanlarından biri olma özelliğini korudu.
Yıllık ziyaretçi sayısı temel alındığında Dublin Hayvanat Bahçesi ve Moher Kayalıkları ile yarışan Guinness Storehouse, kent merkezinin batısında, Guinness Bira Fabrikası'nın yanında yer alıyor.
Açıldığı 2000 yılından bu yana 7,5 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiği, orta kısmı dev bir bira bardağına benzetilen 7 katlı müzede, Guinness'in 250 yıllık tarihi ve üretim aşamaları anlatılıyor.
Ziyaretçiler binanın 7'inci katındaki Gravity Bar'da ikram edilen biralarını, kentin panoramik görüntüsü eşliğinde yudumlayabiliyor.
Kuş bakışı Dublin
Kentin en yüksek barı olarak nitelenen, basık bir silindir görünümündeki Gravity Bar'ın camdan duvarları, müzeyi ziyaret edenlere kentin hemen hemen tamamını tepeden izleme olanağı veriyor.
Uzaklarda olanlarsa bu manzaraya, binanın çatısına yerleştirilen bir web kamerası aracılığıyla erişebiliyor.
Başkentteki hava durumunu, sıcaklığı ve rüzgar hızını da tespit eden düzenek, 44 metre yüksekliğe yerleştirilen kameranın 360 derece dönüş yapabilmesi sayesinde, kentin kuş bakışı görüntülerini internet üzerinden canlı yayınla dünyaya aktarıyor.
Dublin'in panoramasına günün her saatinde, www.guinness-storehouse.com adresinden ulaşılabiliyor.