İranlı turist umut oldu

Geçen yıl charter uçuşlarda sorunlar yaşanmasına rağmen 1.6 milyon İranlı turisti ağırlayan Türkiye, bu yıl 2 milyona ulaşmayı hedefliyor. Nevruz belirleyici olacak.

cumhuriyet.com.tr

İran,  zaman zaman iki ülke arasındaki siyasi gerilimin gölgesinde kalsa da bu yıl için iyimser beklentilerin en fazla yoğunlaştığı turizm pazarı olarak öne çıkıyor. Geçen yıl charter uçuşlarda sorunlar yaşanmasına rağmen 1 milyon 665 bin İranlı turisti ağırlayan Türkiye, bu yıl halen charter sorunu devam etse de 2 milyona ulaşmayı hedefliyor.

Özellikle marttaki bu ay sonundaki Nevruz bayramı döneminde gelen talep pazarın gidişatıyla ilgili belirleyici olacak. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) bu ay sonundaki Nevruz dönemi için İran’dan gelen talebi göz önüne alarak pazarla ilgili rapor hazırladı. Raporda, “Bu yılın ilk ayında İran’dan gelen turist sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 10 artarak 101 bin kişi, oldu. İran turizmde artış yaşanan nadir pazarlar arasında yer aldı. Hatta kan kaybeden diğer büyük pazarlar ve Nevruz bayramı öncesinde İran’dan gelen talep göz önüne alındığında İran bu yıl en büyük turizm pazarı olabilir” değerlendirmesine yer verildi.

Üçüncü ülke

Türkiye’nin, yurtdışına çıkışlarda İranlılar için Dubai ve Malezya’dan sonra en çok tercih edilen üçüncü ülke olduğuna dikkat çekilen raporda, şu bilgilere yer verildi: “İranlıların Türkiye’yi tercih nedeni alışveriş ve deniz/kum/güneş tatili. İranlıların tercih ettiği diğer önemli destinasyonlar ise Ermenistan ve Amerika. Amerika seyahatlerinde Türkiye, İranlılar için önemli bir transit noktası durumunda bulunuyor. Alışveriş amaçlı gelenlerin tercihi çoğunlukla İstanbul olurken, tatil amaçlı gelenler ise daha önce ağırlıklı olarak Antalya’yı tercih ederken, son dönemde Bodrum ve Marmaris’e de ilgi artmaya başladı.” 

En çok iade

Öte yandan Türkiye’de en fazla alışveriş yapan turistler arasında İranlılar yer alıyor. Geçen yılki verilere göre ülke çıkışında en fazla taxfree ile vergi iadesi alan turist grubunu İranlıların oluşturuyor.