İmam hatip dayatması (23.07.2019)

Eğitim Sen Genel Başkanı Aydoğan, öğrencilerin açıkta kalmak istemedikleri için tercihe zorlandıklarını söyledi. Eğitim İş Genel Başkanı Yıldırım da, “Çocuklarımız veli ve öğrenciler tarafından kabul görmeyen imam hatiplere yönlendiriliyor” dedi.

Ozan Çepni

Feray Aytekin Aydoğan - Orhan Yıldırım

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) sistem değişikliğinin ardından iki yıldır sorunların bitmediği liselere giriş sistemine, eğitim sendikaları tepki gösterdi. Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, “Kontenjanların azaltılması, öğrencilerin açıkta kalmamak için yerleşebilecekleri okulları yazması özgür tercih değil, dayatmadır” dedi. Eğitim İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım da, “Çocuklarımız, veli ve öğrenciler tarafından kabul görmeyen imam hatiplere yönlendiriliyor. Birinci tercih dışında gönderilen her okul zorlama okuldur. İmam hatip liselerine yönlendirilen tüm çocuklarımızın gelecek hayalinin çalınmasının vebali de AKP hükümeti’dir” diye konuştu.
Eğitim sendikaları, MEB’in Liselere Geçiş Sistemi (LGS) 2019 yerleştirmelerinin ardından yayımladığı ön raporu ve çocukların imam hatiplere yönlendirilmesini Cumhuriyet’e değerlendirdi.
Eğitim Sen Genel Başkanı Aydoğan, “MEB özel okul öğrencileri ve devlet okulu öğrencilerinin sınav sonuçları ve yerleşme oranları ile ilgili karşılaştırmalı bir değerlendirmeyi ısrarla açıklamıyor. LGS sonucunda yabancı dil sorularının içerikleri de oldukça adaletsizdi. LGS yerleştirme sonuçlarının özel okul öğrencileri ile devlet okulu öğrencileri arasında anlamlı bir fark oluşturup, oluşturmadığını MEB açıklamak zorundadır. LGS sınavı ve yerleştirme sistemi; öğrencilerimizin istemediği okulları zorla yazmak zorunda bırakma üzerine inşa edilmiş bir sistemdir. Öğrencilerimizi zorunlu olarak imam hatipleştirme ve meslek liselileştirme projesidir” diye konuştu.

‘İmam hatip istemiyorlar’
Eğitim İş Başkanı Yıldırım, “Çocuklarımız zorunluluktan, mecburi tercih yapmaktan kaynaklı, normal gitmek istedikleri Anadolu liseleri yerine imam hatiplere yönlendirildi. Çocuklar hükümetin ısrarla geliştirmek istediği ama hem veliler hem de öğrenciler tarafından kabul görmeyen ve kabul görmemesinin de sınav sonuçları dikkate alındığında çok normal olan imam hatip liselerinde okumak istemiyorlar. Çünkü imam hatip liseleri çocuklarımızın gelecek hayalindeki bilimsel eğitim sistemi ve kendisine gerekli bilgilerin verilmediği okullar olarak görülüyor. Gerçeği de böyle. Yerleştirmede geçen seneye göre imam hatip liselerinde ilk yerleştirmede yüksek doluluk oranı görünüyor olsa da kesinlikle çocuklarımızın mecburi olarak yazdırıldığı tercihler nedeniyledir. Çocuklarımızın yaptığı birinci tercih dışında gidilen her okul zorlama okuldur. Ne yazık ki çocuklarımız 3-4 yıl sonra bu yılki üniversite sınav sonuçlarında da olduğu gibi matematik, fizik ve kimya yani fen bilimlerinde 1 net bile çıkaramayan, büyük bir çoğunluğunun da daha ilk sınavda elendiği öğrenciler olacaklar” dedi.