İkinci hatta rota belirsiz
Hatların ilk Türkiye’nin gaz ihtiyacını karşılarken, ikinci hat Türkiye üzerinden Avrupa’ya ilerleyecek ancak rota henüz netleşmiş değil.
Emre DeveciTürkAkım projesinde doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarını gerçekleştiren Pioneering Spirit (Öncü Ruh) adlı dev gemi, tekrar Karadeniz’e dönüyor. Rus gazını Karadeniz’in altından doğrudan Türkiye’ye taşıyacak olan hattın ilk kısmını yaklaşık 10 aylık çalışmanın ardından 30 Nisan’da tamamlayan 382 metre uzunluğa sahip dev gemi, TürkAkım’ı oluşturan hatlardan ikincisini tamamlamak üzere dün Rotterdam Limanı’ndan Karadeniz’e doğru yola çıktı.
Sevkıyat 2019’da
Rusya’da Anapa kıyısı ile Türkiye’de Kıyıköy arasındaki derin sularda boru döşeme çalışmalarını gerçekleştiren inşaat gemisi, ikinci hattın da 224 kilometrelik kısmını tamamlayarak Türkiye- Rusya Münhasır Ekonomik Bölge sınırına ulaşmıştı. Gemi döndüğünde kalan kısmı tamamlama çalışmalarına başlayacak. Gaz sevkıyatının Aralık 2019’da başlaması planlanıyor. Yıllık toplam gaz taşıma kapasitesi 31.5 milyar metreküp olan TürkAkım, her biri 15.75 milyar metreküplük iki hattan oluşuyor.
İkinci hatta rota belirsiz
Hattı kara kısmında BOTAŞ tarafından yapılacak ve Türkiye şebekesine Lüleburgaz’da bağlanacak olan ilki için ÇED süreci tamamlandı. Kıyıköy’de alım terminalinin inşaat sahasında hazırlıklar tamamlandı. Karada döşenecek borular Kıyıköy’e aktarılmaya başlandı. Kıyı geçişini yapacak olan Boskalis şirketi inşaat öncesi etütlerini tamamladı ve inşaata başlamaya neredeyse hazır. Kara hatlarından Avrupa’ya ilerleyecek ikincisi için Gazprom ve BOTAŞ ortak şirketinin (TürkAkım Gaz Taşıma AŞ) kurulmasına ilişkin protokoller geçen hafta imzalandı. İkinci kara hattının da bu çerçevede hızla ilerlemesi planlanıyor. Doğalgazı Avrupa’ya götürecek hattın olası güzergâhı olarak halen Yunanistan ve Bulgaristan seçenekleri masada. Rusya’nın Anapa bölgesindeki kara çıkışı tesisinin inşaatı artık neredeyse tamamlandı. Yıl sonuna dek işletime girmeye hazır olacak.