İkinci elde fiyattan önce arkadaş geliyor!

Türkiye’deki otomobil kullanıcılarının ikinci el satın alma alışkanlıklarına yönelik önemli bir araştırmaya imza atan LeasePlan Türkiye, CarNext.com Araştırması Raporu’nu yayımladı.

Hakan Akarsu

Rapora göre, Türkiye’deki kullanıcıların ikinci el araç satın alma nedenleri arasında yüzde 68 ile tanıdığı ve güvendiği birinin aracını satışa çıkarması en başta geliyor. Katılımcıların yüzde 36’sı uygun fiyat nedeniyle ikinci ele yönelirken, ikinci el araçtan istenilen en temel beklentiler arasında yüzde 21 ile aracın hasarsız olması öne çıkıyor. İkinci el araç almanın endişeli ve yorucu bir süreç olduğunu rakamlarla ortaya koyan araştırma, yaşanan endişelerin başında yüzde 43 ile aracı uzak bir yerden almanın geldiğine dikkat çekiyor. İkinci el araç satın alan kullanıcıların yüzde 62’si ise bu süreçte oldukça yorulduğunu ve yıprandığı itiraf ediyor.

Temiz ve bakımlı

Katılımcıların yüzde 16’sı aracın temiz ve bakımlı olmasına dikkat ederken, yüzde 15’i aracın az kilometre yapmış olmasına, yalnızca yüzde 8’i ise motorun mekanik aksamlarının düzgün çalışıyor olmasına dikkat ediyor. İkinci el araç alırken önde gelen konulardan bir diğeri de endişe. CarNext.com Araştırması Raporu’na göre, sadece yüzde 5’lik bir kitle ikinci el araç alırken endişesi olmadığını belirtiyor. Endişelerin başında yüzde 43 ile aracı uzak bir yerden almak gelirken, yüzde 40’ı aracın masraf çıkarmasından büyük endişe duyuyor.

‘İlk CarNext.com Showroomu’nu Acıbadem’de hizmete açıldı’

LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, “İkinci el araç satın almak isteyenler başlı başına zorlu ve bir o kadar zaman alıcı bir süreçle karşı karşıya kalıyorlar. Araştırmada görüldüğü üzere her 10 kişiden yaklaşık 7’si tanıdığı ve güvendiği, eş-dost dediğimiz kişilerin araçlarını satın almaya yöneliyor. Bu noktada, CarNext.com hizmetimiz sayesinde, ikinci el araç almak isteyenlerin söz konusu problemlerini ortadan kaldırıyoruz. Araçlarını güvendikleri, bildikleri birinden üstelik ilk sahibinden satın alabiliyorlar” dedi. Oktay, CarNext.com üzerinden satışa çıkarılan otomobillerin bakım ve servis geçmişinin şeffaf bir şekilde görülebilmesinin de tüketicilerin kaygılarına çare niteliğinde olduğunu belirti.