İkinci el otoda nisanda en çok satılanlar belli oldu
İkinci el online pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası bu yılın nisan ayında da değişmeyerek Volkswagen (VW) olurken, ardından Renault ve Fiat sıralandı.
AAOtomotiv Distribütörleri Derneğince (ODD) INDICATA verilerine dayandırarak
hazırlatılan ikinci el online pazar raporundan derlediği bilgilere göre, nisan
ayında Türkiye ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında toplam
127 bin 252 adet satış gerçekleşti.
Bunların 103 bin 149'u binek araç, 24 bin 103'ü ise hafif ticari araçlardan
oluştu. Satışlar içinde binek araçların payı yüzde 81, hafif ticari araçların
payı yüzde 19 olarak belirlendi.
İLANA C¸IKAN ARAC¸LARIN YÜZDE 72’Sİ SATILDI
Satışlarda geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 11, gec¸en aya go¨re
yüzde 17'lik bir du¨s¸u¨s¸ go¨zlemlendi.
Nisan ayında Tu¨rkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarında 177
bin 589 araç ilana c¸ıktı. Buna go¨re, ilana c¸ıkan arac¸ların yüzde 72’si
satıldı. I·lana c¸ıkan ve satılan arac¸ oranında (ilandan tamamen kalkan
araçlar satılmış kabul edildiğinde) gec¸en aya go¨re yüzde 21, gec¸en senenin
aynı do¨nemine go¨re yüzde 12 du¨s¸u¨s¸ belirlendi.
EN ÇOK SATILAN 10 MARKA
Bu yılın nisan ayında ikinci el online pazarda en çok tercih edilen
otomotiv (binek ve hafif ticari) markası 20 bin 400 adetle VW oldu. Ardından 18
bin 582 adetle Renault, 13 bin 341 adetle Fiat sıralandı.
Bunları 12 bin 309 adetle Ford, 7 bin 832 adetle Opel, 6 bin 363 adetle
Peugeot, 6 bin 351 adetle BMW, 5 bin 907 adetle Mercedes-Benz, 5 bin 807 adetle
Hyundai ve 4 bin 101 adetle de Toyota izledi. Bu markalar, ikinci el
online pazarındaki satışların yüzde 79'unu temsil etti.
Nisan ayında online pazarda en hızlı satılan marka 39 günle Renault
oldu. En yavaş satılan ise 57 günlük satış hızıyla BMW olarak belirlendi.
BİNEK ARAÇ SATIŞLARININ LİDERİ
Nisan ayında ikinci el online pazarda en çok tercih edilen ilk 10 markanın
en çok satan binek modeli sıralamasında zirve yine değişmedi.
Satışlarda, VW'nin Passat modeli 6 bin 616 adetle yine başı çekerken,
bunu 4 bin 874 adetle Renault Clio ve 4 bin 454 adetle Renault
Megane izledi.
Ardından 4 bin 299 adetle Opel Astra, 3 bin 707 adetle Renault Fluence,
3 bin 455 adetle Ford Focus, 3 bin 84 adetle VW Polo, 2 bin 992 adetle VW Golf,
2 bin 988 adetle Renault Symbol ve 2 bin 905 adetle de VW Jetta geldi.
TİCARİDE FİORİNO İLK SIRADA
Hafif ticari araçlar kategorisinde ise 3 bin 164 adetle Fiat Fiorino
nisanda ilk sırada yer aldı.
Bunu 3 bin 104 adetle Fiat Doblo, 2 bin 151 adetle Ford
Transit/Tourneo Courier, 2 bin 33 adetle Ford Transit/Tourneo
Connect, 1.615 adetle VW Caddy, 1.451 adetle Ford
Transit, 1.332 adetle Renault Kangoo, 1.203 adetle Peugeot
Partner, 588 adetle Citroen Berlingo ve 584 adetle de VW Transporter
izledi.
Öte yandan, 13 ülkede günde 9 milyondan fazla veriyi tarayan INDICATA'nın
2016 yılında faaliyetlerine başlayan Türkiye ofisi, 4 yıldır Türkiye ikinci el
online pazarındaki milyonlarca veriyi tarayarak Türkiye'deki tüm marka ve
modellerin anlık analizini sektör paydaşlarına (OEM'ler, yetkili bayiler,
kiralama ve leasing şirketleri, bankalar, sigorta şirketleri, galeriler, finans
kuruluşları) sunuyor.
INDICATA tarafından raporlanan söz konusu fiyat trendi, Türkiye'de ikinci
el ticareti ile uğraşan, 40 binden fazla kurumun halka açık olan sitelerdeki
ilanlarının perakende fiyat hareketleri izlenerek hazırlandı.