i-MMD teknolojili hibrid çok ekonomik
Avrupa’da satışa sunulan ilk hibrit Honda SUV modeli olan Honda CR-V Hybrid, Türkiye’de satışa çıktı.
OTOMOBİL - HAKAN AKARSU
Japon üreticinin Avrupa’da satışa sunduğu ilk hibrit SUV olma özelliği taşıyan Honda CR-V Hybrid’in kaputu altında 184 beygir güç üreten 2.0 litre i-VTEC benzinli ünite ve onu destekleyen iki elektrik motoru bulunuyor. Honda CR-V Hybrid’deki bu sistem i-MMD (akıllı çok modlu sürüş) olarak adlandırılıyor. Bu sistem, elektrik motoru devredeyken benzinli motorun elektrik üretmesini sağlayarak yakıt ve elektrik enerjisini en verimli şekilde kullanmayı hedefliyor. İlk kez CR-V modelinde kullanılan i-MMD hibrit sistemi, geleneksel şanzıman sistemi yerine hareket bileşenleri arasında direkt bağlantı oluşturmak için tek bir sabit dişli oranına sahip bir ünite kullanıyor. Elektrikli Sürüş, Hybrid Sürüş ve Benzinli Sürüş olmak üzere üç farklı sürüş modu arasında otomatik olarak geçiş yapılmasını sağlayan i-MMD teknolojisi, sürücünün sürüş modları arasında geçiş yapma ihtiyacını ortadan kaldırıyor.
Yeni Honda CR-V Hybrid, özgün bir dijital gösterge ekranına sahip. Bu ekran o anki sürüş modunu gösterirken aynı zamanda sürücünün aracı harekete geçirme noktasında hangi güç kaynağının nasıl davrandığını anlamasını da sağlıyor. Sistem lityum-iyon bataryanın şarj durumunu veya grafikler halinde sistemin enerji tüketimini gösteriyor. Yeni Honda CR-V Hybrid, Türkiye’de 450 bin TL’lik fiyatıyla satışa sunulacak.
'HİBRİD YÜKSELİYOR'
Honda CR-V Hybrid için düzenlenen toplantıda Honda’nın bugüne kadar dünyada 3 milyona yakın hibrit araç sattığını belirten Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Türkiye’de hibrit araçların algılanması hızla arttı. 2016 ve 2018 sonuçlarına göre, hibrit araç seçeneğini düşünenlerin oranı yüzde 18’den yüzde 34’e yükselirken, dizel düşünürlerin oranı yüzde 73’ten yüzde 59’a düştü. Bu verilerin, hibrit teknolojisinin önümüzdeki dönemi belirleyeceği en önemli göstergeler olduğuna inanıyoruz” dedi.
MERCEDES-BENZ TÜRK'TEN 1 MİLYON AVRO'LUK İHRACAT
Daimler’in Çek Cumhuriyeti’ndeki Holysov Otobüs Fabrikası’nın genişletilmesi çalışmaları kapsamında, Mercedes-Benz Türk’ten ürün ve hizmet alanlarında bir ihracat daha gerçekleşti. 2018 yılında başlayan projede yaklaşık 20 kişi görev alırken toplamda 1 milyon Avro’luk ihracat gerçekleştirilerek Türkiye ekonomisine katkı sağlandı. Mekanik tasarımın Almanya’da yapılmasının ardından, elektrik-elektronik, pnömatik tasarımı ve PLC (Programlanabilir mantıksal denetleyici) programlama tamamen Mercedes Benz Türk mühendislerinin emeğiyle gerçekleştirildi ve yan duvar iskeleti kaynak tertibatları Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda bulunan tertibat atölyesinde üretildi. 7 TIR ile sevk edilen tertibatların 10 kişilik Mercedes-Benz Türk ekibi tarafından Holysov Otobüs Fabrikası’nda kurulmasının ardından 15 Mayıs tarihinde ilk Mercedes-Benz Tourismo otobüsü banttan çıktı.
BOXER'IN TASARIMI YENİLENDİ
Yeni Peugeot Boxer Minibüs Okul; 160 beygir gücündeki BlueHDi motoruyla performans ve yakıt ekonomisini aynı anda sunuyor. Kapıya entegre elektrikli basamak, acil durum çıkış kapısı, yeni yönetmeliğe uygun geniş acil çıkış havalandırma camı ve güvenlik kameraları, koltuk sensörleri ve takip ekranları güvenliğe katkı sağlarken, çift renkli LED iç aydınlatma gibi özellikleri ile konforu destekliyor.
2 BİN BEYGİRLİK ELEKTRİKLİ
Yarış otomobili markası Lotus Cars, ilk tam elektrikli hiper otomobili olan Evija’yı Londra’da tanıttı. Dünyanın en güçlü ilk seri üretim hiper yol otomobili olan Evija, 2000 beygirlik gücüyle 100 kilometre hıza 3 saniyeden kısa bir surede çıkarken, 18 dakikada tamamen şarj olduktan sonra 400 kilometre yol yapabiliyor. Ultra hafif tek parçalı karbon fiber monokok gövdesiyle yalnızca 1680 kilogram olan ve Lotus’un bugüne kadar ürettiği en hafif otomobil olma özelliğine sahip Evija sadece 130 adetle sınırlı ve 2020 yılında üretimine başlanacak. Değeri, 1.7 milyon İngiliz sterlini olacak.