Honda'dan sürpriz
İnsansı robot üretme çabalarını 1986 yılından beri sürdüren Honda mühendislerinin geliştirdiği ''ASIMO'' isimli robotun son versiyonu, Honda'nın Tokyo'da bulunan ARGE merkezinde basına tanıtıldı.
cumhuriyet.com.trİnsanlara yardımcı olması için tasarlanan ASIMO, yeni özellikleriyle büyük ilgi gördü. İnsanlarla konuşabilen, yüzlerini tanıyabilen ASIMO, aynı anda üç ayrı sesi birbirinden ayırarak cevap verebiliyor.
Ellerini rahatlıkla kullanabilen ASIMO, yuvarlak cisimleri kavrayabiliyor, bardakları birbirine boşaltabiliyor. Hareketlere tepki veren ASIMO'nun en önemli özelliklerinden biri de işaret diliyle konuşarak işitme engellilerle iletişim kurabilmesi.
Ağırlığı 48 kilogram boyu 1 metre 30 santim olan ASIMO, yürürken önüne çıkan engellerde yolunu değiştirebiliyor, ileri, geri ve yanlara seri bir şekilde ilerleyebiliyor. Merdiven de çıkabilen ASIMO, olduğu yerde kendi etrafında da rahatlıkla dönebiliyor. Elektrik enerjisiyle çalışan ASIMO, pilleri azaldığında oluşturulan istasyona gelerek kendini şarj edebiliyor.
Artık ASIMO zıplayabiliyor, topla oynayıp şut atabiliyor
Dünyanın en gelişmiş insansı robotu olarak değerlendirilen ASIMO, şimdi artık olduğu yerde dengesini kaybetmeden seri şekilde zıplayabiliyor. Ayrıca futbol topuyla oynayabilen ASIMO, büyük bir ustalıkla şut da atabiliyor.
Şu anda satışı düşünülmeyen ASIMO'nun Honda tarafından belirlenecek evlerde aileler tarafından deneme amaçlı kullanılması planlanıyor.
ASIMO'nun yapılacak bu denemelerde başarılı olması halinde gelecek dönemde seri üretimine geçilerek piyasaya çıkarılması hedefleniyor.
Honda firması ASIMO'nun yanı sıra Fukuşima Nükleer Santralında yaşanan felaket gibi durumlarda kullanmak amacıyla çok fonksiyonlu robot kol üzerinde de çalışmalar yürütüyor. Böylece bu tür felaketlerde insanların girmesinin riskli olduğu bölgelere bu robot kol yardımıyla ulaşılabilmesi hedefleniyor.
Güneş enerjisinden elektrik üreten yakıt istasyonu
Elektrikli otomobillerin üretimine ağırlık veren Honda, güneş enerjisiyle çalışan yakıt istasyonları da üretti. Üst kısmı tamamen güneş enerji panelleriyle kaplı istasyonlarda üretilen elektrik, oluşturulan şarj sistemiyle otomobillere aktarılabiliyor. Elektronik kartla giriş yapılan sistem sayesinde yaklaşık yarım saat içerisinde otomobillerin aküleri doldurulabiliyor.