Hiç değilse siz engellemeyin!
Türkiye'de özel eğitim alması gereken yaklaşık 500 bin engelli çocuk olduğu tahmin ediliyor. Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi alan engelli çocuk sayısı ise 173 bin 507.
cumhuriyet.com.trKaynaştırma eğitimi, doğru uygulanması halinde hem engelli çocuklar hem de sınıftaki diğer çocuklar için büyük yarar sağlıyor. Ancak, birçok okul kaynaştırma uygulamalarını yeterli insan kaynağı olmadan yürütmeye çalışıyor. Özel eğitim öğretmeni açığı çok büyük. Yeterli destek eğitim hizmeti de sunulmuyor. 40 kişilik sınıfa 3-4 engelli çocuk da eklenince öğretmenler isyan ediyor.
Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ve Eğitim Reformu Girişimi tarafından, Sabancı Vakfı Hibe Programı’nın mali katkısıyla yürütülen ve 18 ay süren “Kaynaştırma / Bütünleştirmenin Etkililiğinin Arttırılması için Politika ve Uygulama Önerileri” projesi sona erdi.
Kaynaştırma eğitimini tüm unsurlarıyla iyileştirmeyi hedefleyen proje, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle TEV Türkan Sedefoğlu, Zehra Ülker ve Süleyman Çelebi ilköğretim okullarında uygulandı. İstanbul Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, bu projenin kazanımlarının, özel eğitim alan çocuklar ve anne-babaları için büyük önem taşıdığını söyledi.
Öğretmene ihtiyaç var
Kaynaştırma eğitiminin başarıyla yürütülebilmesi için özel eğitim öğretmeni gereksiniminin acilen karşılanması gerektiğini belirten Tohum Otizm Vakfı kurucu başkanı Mine Narin, 6 bin 500 öğretmen eksiği olduğuna dikkat çekti.
Projenin uygulandığı okullardan TEV Türkan Sedefoğlu İlköğretim Okulu’nun müdürü Zekeriya Ergenç, her sınıfta 40’ın üzerinde öğrenci bulunduğunu, bu sayıya 3-4 engelli çocuk da eklenince kaynaştırma eğitiminin uygulanmasında zorluklar yaşandığını vurguladı.