Hem yolda hem de arazide

Köşeli ve 1980’li yılların ortasındaki Mercedes modellerini anımsatan tasarım çizgisi GLK’ye kaslı bir görünüm kazandırmış. Geniş ön ızgara, büyük farlar ve motor kaputunun üzerindeki derin çizgiler bir araya gelince GLK sert bir görünüme bürünüyor. Dışarıya taşmış büyük çamurluklar ve omuz çizgisi bu görüntüyü daha da pekiştiriyor. Arka tarafta büyük köşeli lamba grubu ve geniş arka camın verdiği his ise aracın önden olduğu gibi arkadan da olduğundan daha büyük görünmesini sağlıyor.

cumhuriyet.com.tr

Mercedes ailesinin diğer üyeleri ile benzer öğelere sahip olan iç mekânda en belirgin şey dış tasarım ile uyum sağlayan köşeli hatlar. Üç yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, şık üç kollu deri direksiyon simidi ve direksiyon simidinin her iki yanında vites değişimine imkân veren kulakçıklar, klima ve müzik sistemi kumandaları GLK’nin iç mekânında göze çarpan öğeler oluyor. Müzik sistemi ve diğer bilgilere ulaşmak için kullanılan Command düğmesi kol dayanağının hemen önüne yerleştirilmiş. Mercedes’in diğer modellerinde de gördüğümüz bu kumandanın kullanımı oldukça kolay.

GLK’de 2987 cc’lik 6 silindirli dizel bir motor görev yapıyor. 224 beygir güç üreten bu motora 7G-TRONIC şanzıman eşlik ediyor. Son derece güçlü ve sessiz dizel motorun yanı sıra manuel kullanıma da imkân tanıyan 7G-TRONIC şanzımanın bu motorla uyumu oldukça başarılı.

Normal koşullarda gücün yüzde 45’ini ön, yüzde 55’ini de arka tekerleklere aktaran 4MATİC, bu model için geliştirilen çok kavramalı merkezi diferansiyel ile işbirliği yaparak herhangi bir tutunma sorunu yaşandığında güç oranının doğru yöne iletilmesini sağlıyor.

Yol tutuş kabiliyeti oldukça yüksek olan GLK, süspansiyonlar ve dört çeker sistemin yetenekleri birleşince yoldan çıkması zor bir araç oluyor. Zor virajlarda bile bir otomobil çevikliğiyle yol alan GLK, bir SUV’dan beklenilmeyecek kadar başarılı olan fren sistemi de oldukça başarılı.