Halkevleri eğitim sistemindeki 2. raporu açıkladı

4+4+4'ün ikinci ayında öğrencilerde sıkılma, dikkat dağınıklığı, yorgunluk gibi şikayetler arttı.

cumhuriyet.com.tr

Kamuoyunda yeteri kadar tartışılamdan uygulamaya konulan 4+4+4 eğitim sisteminin ikinci ayında öğrencilerde sıkılma, dikkat dağınıklığı, yorgunluk gibi  şikayetler arttı, taşıma sistemi ile eğitim yapılan okullarda ulaşım sorunları yaşanırken, birçok okulda da sınıf mevcutları daha da arttı.

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi tarafından 4+4+4+ eğitim sistemine ilişkin hazırlanan 2. eğitim raporu açıklandı. Rapora göre öğrencilerde özellikle 2. ayda okuldan sıkılma, dikkat dağınıklığı, yorgunluk gibi  şikayetlerin arttığı belirtildi. Kışın yaklaşması ile birlikte ısınma ve ulaşım da ciddi sorunların belirginleştiği vurgulanan raporda,“Karma eğitim verilen okullarda, imam hatiplere devam etmeyen çocuklara dönük baskılar yaşandığı görülürken, ilkokullarda türbanla derse girme, branş öğretmenlerinin yetersizliği gibi sorunlar artarak sürüyor” değerlendirmesi yapıldı.

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi tarafından 4+4+4+ eğitim sistemine ilişkin 17 Ekim-17 Kasım tarihleri arasını kapsayan 2. eğitim raporu açıklandı. Raporda, okulların fiziki koşularının düzenlenmesinin hala devam ettiği, kütüphane, laboratuvar, müzik odası gibi bölümlerin kapatılıp sınıf haline getirilmesinin devam ettiği, kışın yaklaşması ile birlikte ısınma ve ulaşım da ciddi sorunlar yaşandığı vurgulanıyor. Çocuklara kömür taşıtıldığı, masa örtüsü, perde, derslerde kullanılan birçok malzemenin velilere temin ettirildiği belirtilen raporda, yaşanan aksaklıklar özetle şöyle sıralanıyor:

• Birçok okulda düşük mevcutlu sınıflar olan birleştirilerek sınıf ve öğretmen açığı giderilmeye çalışılmış, başta İstanbul olmak üzere özellikle büyük şehirlerdeki yoksul mahallelerde kalabalık okullarda sınıf mevcudu 75’e kadar çıkmıştır.

• Başbakan ve Milli Eğitim Bakanı’nın öğretmenlere dönük itibarsızlaştırıcı söylemleri birçok yerde etkisini göstermiştir. Birçok şehirde onlarca öğretmen tehdit almış, veli ya da öğrenciden şiddet görmüştür.

• Bazı okullarda ikili öğretimden kaynaklı sabahçılar için dersler 06.40’ta başlamaktadır. Çocuğun uyanma, kahvaltı, hazırlık zamanı da eklenince sabahın 05.30’unda kalkmak zorunda kalkmaktadırlar. Öğlenciler içinse yine birçok okulda 19.00’da çıkmaktadırlar, en erken çıkan ise 18.00’da çıkıyor. Bu durum öğrencilerde dikkat dağınıklığı, yorgunluk gibi  şikayetlerin artmasına neden oluyor.

• Okullarda daha çok seçmeli dini dersler, daha az olmak üzere seçmeli pozitif bilim dersleri konusunda idareciler ve öğretmenler tarafından yönlendirme yapılırken, sanat ve spor derslerine yönlendirme yok denecek durumdadır.

• Yeni açılan Kuran-ı Kerim gibi dini içerikli seçmeli dersler boş geçmez, öğretmen sıkntısı yaşanmazken, 80 yıldır verilen spor ve sanat içerikli derslere öğretmen
bulunmamaktadır.

• Birçok okulda dini içerikli derslere müftülüklerden görevlendirilmiş görevlilerin, imamların cübbe ve sarık gibi kıyafetlerle girdiği bundan öğrencilerin olumsuz
etkilendiği tespit edilmiştir.

• İmam Hatip Ortaokuluna dönüştürülen kimi okullarda hala normal ortaokul sınıfları bulunmaktadır.

• Okulların en büyük sorunlarından birisi de temizliktir. Özellikle tuvaletlerin büyük bölümü sağlık sorunlarına yol açacak derecede pistir. Birçok okulda sabun gibi temel temizlik maddeleri dahi yoktur.

• Okula başlayan 60-66 yaş öğrencilerinde okul fobisi ve okula uyum sorunları ortaya çıkmıştır. Birçok okulda 60-66 aylık öğrencilerin sınıfları birleştirilmekte  dersler
ancak ikinci bir öğretmenin desteğiyle sürdürülmektedir.

• Okullarda piyasalaştırma-ticarileştirme uygulamaları tüm hızıyla sürmekte. Aidat yada bağış adı altında para toplamayan okul neredeyse yok. Birçok okulda para veren velilerin çocuklarına özel sınıflar açılmakta, bu durum adeta normal hale getirilmektedir.