Gelişen Spor Endüstrisi ve Sportive
Türkiye pazarında yapılan spor giyim tüketiminin yüzde 35’i aktif bir spor hayatı için temin edilirken yüzde 65’lik talebin günlük kullanım için tercih edildiğini belirten Sportive Genel Müdürü Zeynep Selgur, her geçen gün aktif spor oranının arttığını gözlemlediklerini duyurdu.
cumhuriyet.com.trTürkiye’nin 21 ilinde 38 mağaza ile hizmet veren çok markalı spor perakende zinciri Sportive, geçtiğimiz iki yıl içerisinde marka değerini ve kullanıcı sayısını arttırarak yüzde 45 oranında büyüme ile gelişimine devam etmektedir. Dünya insanının spora bakış açısının değiştiğini kaydeden Zeynep Selgur, spor giyim kullanıcılarının artık sadece birer izleyici olmak istemediklerini ve her gelir grubundan insanımızın spor yapmaya çalıştığını kaydetti. Buna bağlı olarak arz ve talebin şekillendirdiği Sportive markası kullanıcılarına sağlıklı yaşama uzanan geniş bir yolda yardımcı olduğunu ve bunu bir yaşam tarzı haline dönüştürmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi. ABD ve Avrupa’da tercih edilen spor giyim tüketiminin yüzde 75’lik kısmını aktif spor hayatı için temin edildiğini araştırmalar ışığında belirten Sportive Genel Müdürü Zeynep Selgur, sadece yüzde 26’lik kısmın günlük kullanım için spor giyim ürünlerini tercih ettiğini belirterek ülkemizdeki artışı sağlamamız gerektiğine vurgu yaptı. 2011 yılından bu yana aktif spor hayatına katılımların arttığını belirtirken, spor giyimin ülkemizde bir yaşam tarzı haline dönüştüğünü ifade eden Selgur “Bu bir moda değil, geçmeyecek. Çünkü insanlara konfor alanı yarattı. Hazır giyim markaları spordan ilham alır, koleksiyonlarda spor bölümleri oluşturur oldu.” Diyerek kullanıcıların günden güne dönüşüme uğradığını gözler önüne sermiştir.
Spor giyim alanında en çok tercih edilen ürünün spor ayakkabılar olduğunu belirten Sportive Genel Müdürü Zeynep Selgur, yılda 11 milyon müşteriye ulaşarak Türkiye’nin en yaygın çok markalı spor perakendecilerinden olduklarını belirtti. Sportive bünyesinde bulunan markaların her biri kendi alanında bir dünya markası olan ve farklı spor branşlarındaki 105 markaya ait geniş ürün yelpazesi ile Sportive markasının kullanıcılar ile bütünleştiğini dile getirdi. Arena, Head, Umbro, EniJr, Oneill, Mammut gibi spor markalarının Türkiye distribütörlüğünü bünyesinde barındıran Sportive, Türkiye için edindiği misyonlar sayesinde sporu ve sporcuyu destekleme projeleri ile gittiği her noktaya değerlerini taşımaya devam ediyor.