Formula 1 Türkiye Grand Prix'sine doğru (23.05.2010)

İstanbul Park'ta 28-30 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilecek Türkiye Grand Prix'si öncesi pilotlar hem pist, hem de İstanbul ile ilgili duygularını paylaştı.

cumhuriyet.com.tr

Pilotlar, Formula 1'in resmi internet sitesinde İstanbul Park'taki yarışla ilgili yorumlar yaptı.
Formula 1'e yeniden dönen efsane pilot Michael Schumacher, Türk seyircilerin her zaman kendisine karşı kibar olduklarını belirterek, ''Bu nedenle İstanbul'da yeniden o seyircinin karşısına çıkmak benim için büyük bir zevk, umarım bizi desteklerler. Onlara bizi desteklemeleri için istediklerini vermemiz gerekli. Umarım Türkiye'de Barcelona ve Monaco'dan sonra gereken aşamayı sağlayacağız'' diye konuştu.

Mercedes GP takımı adına yarışan Alman pilot, İstanbul Park'ın çok özel bir pist olduğunu vurgulayarak, ''Saat yönünün tersine dönmesi, biraz tepeli olması ve birçok değişik viraj yarışı keyifli kılıyor. Özellikle takımımızın fabrikaya geri dönüp yeni değişiklik ve geliştirmeler üzerinde çalışması sebebiyle hafta sonunu merakla bekliyorum. Onların çabalarının karşılığını vermek istiyoruz'' ifadelerini kullandı.
 

Button: Keyif alıyorum

Son dünya şampiyonu McLaren Mercedes'in İngiliz pilotu Jenson Button ise İstanbul Park'ın çok keyif aldığı bir pist olduğunu söyledi. ''Sekizinci viraj Formula 1'deki en iyi virajlardan biri'' diyen Button, şöyle devam etti: ''İçindeki ilk dönüşe girdiğinizde tam gaz arabayı kullanmak inanılmaz hissettiriyor. Doğru yaptığınızda gerçekten inanılmaz bir duygu, o virajdan çok hızlı bir şekilde geçebiliyorsunuz. Bence pist ziyaret ettiğimiz modern pistlerin en iyilerinden. Virajların dengesi, pistin iniş çıkışları ve en önemlisi rakipleri geçmek için dizayn edilmiş tasarımıyla yarıştığımız pistlerin en iyisi.''

Button'un takım arkadaşı Lewis Hamilton ise Türkiye'yi merakla beklediğini kaydederek, şöyle devam etti: ''Bence Monaco'dan saygı duyulacak bir sonuçla ayrıldık. Ancak MP4-25 tam olarak öyle inişli çıkışlı bir piste uygun değildi. İstanbul Park'ta otomobilimiz özüne dönecek. Çünkü yapı bakımından yumuşak, hızlı ve aerodinamiğin uzun ve hızlı virajlarda çok işe yarayabileceği pistleri seviyor. İstanbul Park'ta sürüş çok inanılmaz. Pistin karakterine bakarsak orası İspanya da bıraktığımız yerden devam etmemizi gerektiren bir pist. Bence yine iyi bir derece alabiliriz ve ön sıralarda olacağımızı umuyorum. İnsanlar bana daha fazla benzin taşırken lastik seçiminin sorun yaratıp yaratmayacağını sordu, bence otomobilimiz hızlı virajlarda oldukça başarılı, bu sebeple bir sorun yaşayacağımızı sanmıyorum. Türkiye'de güzel yarışlarım oldu ama hiç birinciliğim olmadı. O nedenle orada bir galibiyet almam benim için harika olur.''

Mercedes GP takımının Alman pilotu Nico Rosberg de İstanbul Park'ın harika bir pist olduğunu vurgulayarak, ''Yarıştığımız yeni pistlerin en iyilerden biri. Bir pilot gözüyle, pistin yapısı, yol genişliği ve farklı fren noktalarıyla geçiş için güzel fırsatlar sağlıyor. Herkesin konuştuğu sekizinci viraj, içinde barındırdığı üç dönüş ile en uzun virajlardan ve çok yüksek G-kuvvetine sahip. Eğer bu virajı doğru geçersek hem çok zaman kazanıyoruz hem de inanılmaz bir keyif alıyoruz'' şeklinde konuştu.

BMW Sauber takımının İspanyol pilotu Pedro de la Rosa ise Türkiye Grand Prix'sini merakla beklediğini kaydederek, ''Pisti seviyorum, en son 2006 yılında yarıştığımda beşinci bitirmiştim. Kuşkusuz en zorlu dönüş sekizinci viraj, şampiyonadaki en hızlı viraj. Boynumuz ve lastiklerimizin her turda 6 saniye boyunca 4G şiddetinde G kuvvetine maruz kalması bizim için çok zorlayıcı'' dedi.

 

Ferrari, İstanbul'da 800. Grand Prix'sine çıkacak

İtalyan spor otomobil üreticisi Ferrari'nin Formula 1 takımı Scuderia Ferrari, 800. yarışına İstanbul Park'ta çıkmaya hazırlanıyor. 1929 yılında kurulan ve Formula 1 pistlerinde 211 birincilik ve 16 takımlar şampiyonluğu kazanan Scuderia Ferrari, Türkiye'de 800. kez start alacak. İstanbul Park'ın en çok yarış kazanan pilotu Brezilyalı Felipe Massa ve İspanyol Fernando Alonso ile İstanbul'da mücadele edecek olan Ferrari, iki pilotuyla da podyumu hedefleyecek. İlk Grand Prix'sine 1950 yılında Monaco'da çıkan Scuderia Ferrari, 211 birincilik, 203 pole pozisyon, 220 en hızlı tur zamanını elde ederken, 16 kezle de en çok şampiyon olan takım unvanını elinde bulunduruyor.