Faturalar bezdirdi

Yurttaş 2016 üçüncü çeyrekte en çok yüksek faturalar ve internet bağlantılarıyla ilgili şikâyette bulundu. Faturalarla ilgili şikâyetler toplam şikâyetlerin yarısını oluşturuyor.

Şehriban Kıraç

Bu yılın üçüncü çeyreğinde tüketicilerden Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) toplam 27 bin 862 şikâyet gitti. Şikâyetlerin yaklaşık yüzde 39’u mobil hizmetlerle ilgili oldu. Mobil sektörde en fazla şikâyet faturalarla ilgiliyken 2016 üçüncü çeyreği itibarıyla faturalarla ilgili şikâyetler toplam şikâyetlerin yüzde 48.2’sini oluşturdu.

BTK, Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Üç Aylık Pazar Verileri Raporu’nun 2016 Yılı 3. çeyrek sonuçlarını açıkladı. Raporda şu tespitlere yer verildi:

* 2015 üçüncü çeyrekte mobil’de şikayetçi sayısı bir milyon abone başına 10 bin 532 iken bu yası 2016 üçüncü çeyrekte 10 bin 908’e yükseldi.

* İnternet servis sağlayıcılarına dönük ise 2016 birinci çeyrekte 11 bin 132 olan şikayet sayıları 2016 ikinci çeyrekte 12 bin 450’ye çıkarken üçüncü çeyrekte ise 12 bin 154 olarak gerçekleşti.

* İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikâyet bağlantı sorununa ilişkin olurken söz konusu şikâyetler toplam şikâyetlerin yaklaşık yüzde 45.3’ünü oluşturuyor.

* 2016 üçüncü çeyrekte toplam mobil trafik miktarı yüzde 2.6 artışla 62.1 milyar dakika olurken sabit trafik miktarı ise yüzde 16 düşüşle 2.1 milyar dakikada kaldı.

45.7 milyon 4.5G’de

* 4.5G abone sayısı 45.7 milyonu bulmasına karşın, 4.5G’yi aktif olarak kullananların sayısı 16.4 milyonda kaldı. Diğer bir deyişle 29.3 milyon abone 4.5G’ye geçti ama cihazı veya SIM kartı uyumlu olmadığı için 4.5G’yi kullan(a)mıyor.

* 2016 yılı 3. çeyrekte toplam mobil internet kullanım miktarı ise 313 bin 447 TByte, 4.5G kullanıcılarının toplam mobil internet kullanım miktarı ise 267 bin 742 TByte olarak gerçekleşti. Diğer bir deyişle Türkiye’de mobil internet trafiğinin yüzde 85’i 4.5G’den geçiyor.