Farklı lezzetlere açık olun
Meggle Türkiye Ülke Müdürü Zeynep Kıztan, Meggle'nin tüm ürünlerinin inovatif olduğunu söylüyor. O yüzden zaten “Ben Gurmeggle'yim” sloganını benimsemişler. Kıztan anlatıyor...
cumhuriyet.com.trMarka, özellikle Almanya’daki yüzde 70’lik pazar payına sahip olduğu tereyağları ile güçlendikten sonra, iki yeni yatırım ile ekmek (baget) ve tereyağını birleştirerek pazara “dolgulu baget ekmekler” ile çıktı. Meggle, bu alanda şu anda Almanya ve Doğu Avrupa’da lider ve çevre ülkelerden artan talebi karşılamak adına geçtiğimiz yıl kapasitesini iki kat arttırarak baget pazarındaki etkinliğini hızlandırdı. Türkiye’de, Türk insanının ağız tadına uygun lüks ekmeklerimizle bu anlamda iddialıyız.
Meggle'nin dolgulu baget ekmeği, Türkiye pazarı için inovatif bir ürün. Sağlıklı beslenmede rolü ve etkisi nedir?
Meggle’nin tüm ürünleri inovatiftir. O yüzden Meggle; “Ben Gurmeggle’yim’’ sloganını benimsemiştir. Yani, kendini yenilikçi ve gurme olarak gören bir vizyona sahiptir. Dilimlenerek paketlenmiş Meggle baget ekmeklerin içerisinde özellikli farklı lezzet ve baharatlarla tatlandırılmış, yine kendi üretimimiz olan doğal ve koruyucu barındırmayan tereyağları bulunur. Bu ürünlerdeki avantaj yarı pişmiş ve hiçbir koruyucu katkı kullanılmadan fırından şoklanarak dondurulmuş olmasıdır. Ürünü paketinden çıkararak fırında, tavada veya mangalda 10 dakika pişirdikten sonra taze ve sıcak olarak servis edilebilmesidir.
Türkiye, ekmek tüketen bir ülke. Sofralardan hiç eksik olmayan ekmekte günümüzde artık farklı lezzetler de aranıyor. Nedir son yıllarda yaşanan değişim?
Baget ekmeklerimiz hiçbir koruyucu katkı kullanılmadan donduruluyor. Bunun yanı sıra, son yıllarda yaşanan değişimler ve beklentilerin doğal ürün talebine doğru kaydığını gözlemleyerek, Meggle olarak bu doğrultuda gerekli AR-GE çalışmalarını ve yatırımlarını tamamladık. Dolgulu baget ekmekleri tam buğday ve çavdar unları ile de hazırlamaya başladık. Şirket vizyonumuzda AR-GE devamlılığı olan bir süreçtir ve nasıl daha sağlıklı ürünler geliştirebiliriz konusundaki çalışmalarımız devam ediyor.
Dondurulmuş ve dilimlenmiş halde marketlerde satılacak bu üründe nasıl seçenekler bulunuyor?
Bagetler Türkiye’de tüm Metro marketlerde, Meggle altındaki Landly markamız ile başladı ve tadımlarda ciddi olumlu yorumlar alıyoruz. Bu yorumlar doğrultusunda şu anda en favori lezzetlerimiz olan sarımsaklı ve baharatlı bagetler Türkiye pazarındaki yerini aldı. Bundan sonraki adım üst segment olan tereyağlı dolgulu çavdar ekmeği gibi diğer seçeneklerle tüm mümkün olan satış noktalarında tüketici ile buluşmayı planlıyoruz.
Meggle bu noktada nasıl konumlanıyor? Ve yakın dönem için planlarınız nelerdir?
Meggle Türkiye ofisini 2011 yılında kurdu ve özellikle son bir yıldır global stratejisiyle paralel olarak Türkiye pazarına ciddi bir ağırlık veriyor. Hatta pazardaki konumunun daha da güçlenmesinin ardından yakın dönemde Türkiye’ye üretim anlamında da yatırım yapmak gibi hedeflerden bahsedebiliriz. Şu anda Türkiye’deki mevcut faaliyet alanlarımız özellikle ev dışı tüketim sınıfı olan bitkisel yağlı kremalarımız (pastacılık sektörü), tüketici grubu kremalar, kahve kremaları, hazır tatlılar, baget ekmekler ve endüstriyel pazar hammaddeleri. Türkiye ve Bosna devletleri arasında imzalanan vergisizlik anlaşmasına göre yakın zamanda Bosna fabrikamızdan hayvansal krema ithalatına da başlayacağız. Bu da lezzet, fiyat ve kalite açısından sektör taleplerini daha rahat karşılayabileceğimiz anlamına geliyor. Türkiye pazarında, baget ekmeklerin yanı sıra zaten güçlü olduğumuz bitkisel kremalarımız ve endüstriyel hammaddelerimizle de pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz.