Evde din eğitimi dönemi

Yeni sınav sisteminin imam hatiplilere avantaj sağlaması velileri yeni yöntemlere sevk etti.

Figen Atalay/Cumhuriyet

Merkezi sınavda sorulacak 20 din kültürü ve ahlak bilgisi sorusu, özel din dersi almayan, okulda çok yoğun din eğitimi görmeyen çocuklar için dezavantaj, çok iyi din eğitim alan, imam hatip ortaokullarında okuyanlar için ise avantaj sağlayacak. Eğitimciler de, veliler de, sadece ezber bilgiye dayalı bu dersin, liselere girişte bu kadar etkili olmaması gerektiğini belirtiyor. Çocuğuna özel din dersi aldıran velilerden Gülay Sandıkoğlu, çocuğunun öğrenim gördüğü özel okulda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin merkezi sınav için yeterli olmayabileceğini düşündüklerini belirterek, “Geçmiş yıllarda bu ders yerine bazen matematik, ingilizce gibi dersler de görebiliyorlardı, din öğretmeni çocukları sıkmıyor, ezber bilgi istemiyordu. Evde de din eğitimi vermediğimize göre bu çocuklar şimdi 20 soruyu nasıl doğru cevaplayacak? Cevaplayamazsa hedeflediği liseye bu yüzden giremeyebilir diye düşünerek evde din dersi aldırmaya başladık’’ dedi.

Panik var

Sınavlara girecek 8. sınıf öğrencileri, kaygı, telaş, belirsizlik ve panik psikolojisi içinde. Ortak Sınavlar’ın 28 Kasım’daki ilk oturumunda Türkçeden 20, matematikten 20, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinden 20 soru sorulacak. Her ders için öğrencilere 40 dakika süre verilecek. 29 Kasım’daki ikinci oturumda ise fen ve teknoloji, T.C.inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil sınavları yapılacak. Öğrencilerden bu dersler için de 40 dakikada 20 soruyu yanıtlamaları istenecek.

Kurslara ilgi yoğun

Eski Eğitim Sen Genel Başkanı Alaattin Dinçer’in ortaokullarda görev yapan idareci ve öğretmenlerden elde edilen bilgiler ışığında saptadığı sorunlar şöyle:

8. sınıfların hafta sonu hazırlık kurslarına katılımındaki ilgi, geçmiş yıllara oranla daha yüksek.

Seçmeli dersler ağırlıklı olarak sınav yapılacak derslerden seçiliyor. l Çocuklar, okul içinde ve dışında sınavlara katkı sağlayacağı düşünülen kaynaklara ve kurumlara yöneliyor.

İşlenen konularla ilgili ara değerlendirme yazılılarında bir artış var.

Okul dışı kurumların (dershane, etüt merkezleri) hazırladığı bildiri, afiş, tanıtıcı el ilanları ve soru-cevap içerikli broşürlerin okul önlerinde dağıtımında artış yaşanıyor.