Eti, çikolatada hedef büyüttü

Teknolojiden insan kaynağına, Ar-Ge’den reklama kadar her alanda yatırımlar yaptıklarını belirten Hakan Polatoğlu, çikolatada ihracatın payını artırmaya odaklandıkları söyledi.

Özlem Yüzak

Bir dönem “bisküvi kokulu kent” diye adlandıran Eskişehir’e damgasını vuran 60 yıllık Eti, bundan 17 yıl önce girdiği çikolata sektöründeki hedefini büyüttü. Türkiye’de çikolatada yüzde 17 pazar payı ile ikinci olan Eti özellikle bitter çikolatada iddialı. 

Karam Gurme’yi yüzde 100 yerli milli inovasyon ürünü olarak tanımlayan Eti İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, önde gelen küresel bir marka olmak için teknolojiden insan kaynağına, Ar-Ge’den reklama kadar her alanda yatırımlar yaptıklarını belirterek “Önümüzdeki 3 yıllık süreçte çikolata fabrikamızda yüzde 27’lik kapasite artışı yapmayı planlıyoruz. Son 5 yılda toplam 200 milyon TL’lik Ar-Ge ve teknoloji yatırımı yapmış olacağız” dedi.

KİŞİ BAŞI 2.5 KİLO YİYORUZ

Birlikte Eskişehir’deki fabrikayı gezdiğimiz Polatoğlu, “Eti, Avrupa, Amerika, Asya, Avustralya ve Afrika olmak üzere 5 kıtada 60 ülkeye ihracat yapıyor. Toplam ihracatı içerisinde yüzde 15 olan çikolatanın payını 2020’de yüzde 25’e kadar çıkarmayı hedefliyor” diye konuştu. Türkiye’de çikolata pazarı 135 bin ton büyüklüğe sahip. Kişi başına tüketim 2.5 kg iken İngiltere’de tüketim bunun 3 katını aşıyor.