Erken rezervasyon 31 Mayıs'ta sona eriyor
Yerli turistlerin yaz sezonunda daha uygun fiyata tatil yapmasını sağlayan erken rezervasyon kampanyasında, son 2 haftaya girildi.
cumhuriyet.com.trKültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, yaptığı açıklamada, 2010 yılı erken rezervasyon dönemine ilişkin alınan duyumların iyi yönde olduğunu söyledi.
Erken rezervasyon kampanyasının sonunda verilerin hepsini toplayarak bir değerlendirme yapacaklarını belirten Taşbaşı, ''Bazı tur operatörleri yüzde 200, bazıları yüzde 100, bazıları ise yüzde 50'ye varan erken rezervasyon artışı elde ettiklerini söylüyorlar. Verileri bir araya getirip bu yıl ne kadar artış sağlamışız bunu açıklayacağız'' dedi.
Taşbaşı, erken rezervasyon kampanyasının çok başarılı ilerlediğini, bunun Türk turizmi açısından çok önemli bir gelişme olduğunu ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Yerli turistin daha ucuz ve kaliteli turizm hizmeti almasına yardımcı olduğu için erken rezervasyonu çok önemsiyoruz. Yurt dışındaki tur operatörleri Türkiye'ye rezervasyonla çalışıyorlar. Daha önceki yıllarda bu tur operatörleri özellikle yaz aylarında otellerin boş kalma durumunu göz önünde bulundurarak, 'şu fiyata verin' diye pazarlık yapıyorlardı. Bu durum fiyatları aşağı düşürmeye neden oluyordu. Bu yıl erken rezervasyon sayesinde iç piyasadan gelen taleplerle otellerin bir çoğunda rezervasyonlar yapıldı. Oteller fiyatlarını hiç aşağı düşürmediler yukarıda tutuyorlar. Bu sayede turizm gelirlerinde belirli bir oranda artış olacağına inanıyorum.''
''Turizmi yavaş yavaş 12 aya yayacağız"
Taşbaşı, 2010 yılında ilginç bir gelişme görüldüğünü, özellikle Antalya bölgesinde Şubat ve Mart aylarında önemli rezervasyon ve konaklama rakamlarına ulaşıldığını belirterek, ''Geçtiğimiz yıllara göre daha iyi bir konaklama sayısı ortaya çıktı. Bu da gösteriyor ki turizmi yavaş yavaş 12 aya yayacağız'' dedi.
Havaların sıcak gitmesinin bu duruma katkı sağlayacağına işaret eden Taşbaşı, ''Turizmi sadece 6 ay değil, 8-10 aya yayan bir devre içinde yavaş yavaş ilerleyeceğimizi düşünüyorum. Turizmin çeşitlendirerek daha geniş tabanlı bir turizm yapma imkanı elde edeceğiz. Turizmi yavaş yavaş 12 aya yayacağız'' dedi.
''Sigorta güvencesi erken rezervasyona talebi artırdı"
Etstur Yurtiçi Turlar Müdürü Suat Özbek de, erken rezervasyonun 1 Şubat-3 Mayıs tarihlerini kapsayan ilk üç döneminde 147 bin kişiye ulaştıklarını bildirdi. Erken rezervasyon satışlarının geçtiğimiz yıl 3 dönem sonunda 110 bin kişi olduğunu kaydeden Özbek, sayının bu yıl 147 bine yükselmesindeki en büyük faktörün erken rezervasyon sigortası olduğunu söyledi.
Etstur'un misafirlerinin yüzde 85'inin tatil paketlerine, 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal hakkı sağlayan, ''Erken Rezervasyon Sigortası'' eklettirdiğini anlatan Özbek, şunları kaydetti:
''Tatil bedellerinin sadece yüzde 1'i kadar bir bedeli, yani 10-20 TL gibi bir rakamı ödeyerek, tatillerinin iptal olması durumunda ödedikleri paranın tamamını aynı gün içinde, koşulsuz geri alabiliyorlar.
Sigorta güvencesi, erken rezervasyonun Türk tüketicisi tarafından daha fazla benimsenmesini sağlayarak erken rezervasyon oranlarını artırdı. Bu Türk turizminin gelişmesi için yıllardır istenen bir durumdu. Türk turizmine erken rezervasyon sigortasını kazandırmanın ve tatilciler tarafından büyük oranlarda benimsenmesinin mutluluğunu yaşıyoruz.''
''Son dönem yüzde 20 indirim oranıyla devam ediyor"
Erken rezervasyonun 3 dönemi bitmesine rağmen, 31 Mayısa kadar sürecek 4. dönemde avantajların süreceğini belirten Özbek, ''Erken Rezervasyon, 4. dönem devam ediyor. 31 Mayısa kadar peşin ödemede yüzde 20 indirim imkanı sağlanıyor. Misafirlerimiz indirim imkanlarından yararlanmayı sürdürebilecek'' dedi. Özbek, kampanya bitiminde, hedeflerinin 180 bin kişi olduğunu sözlerine ekledi.
''En çok talep Kemer ve Bodrum'a"
Etstur'un ilk üç dönem sonuçlarına göre, İstanbullular erken rezervasyon için erken davrandı.
En çok tercih edilen tatil bölgeleri ise sırasıyla, Bodrum, Kemer, Side, Belek, Alanya, Marmaris ve Lara oldu.
Tatilcilerin yüzde 66'sı çift kişilik oda, yüzde 21 çocuklu rezervasyon yaptırırken, yüzde 8'i balayı odası, yüzde 4 aile odası, yüzde 1 de tek kişilik oda tercih etti.