En üretken döneminden
“Şafak Türküsü”nden yedi ay sonra, Aralık 1986’da çıkan dördüncü Ahmet Kaya albümü “An Gelir”, onun en üretken dönemlerinin kapılarını aralamıştı.
cumhuriyet.com.tr“Şafak Türküsü”nden yedi ay sonra, Aralık 1986’da çıkan dördüncü Ahmet Kaya albümü “An Gelir”, onun en üretken dönemlerinin kapılarını aralamıştı. Kaya burada Nâzım Hikmet, Nevzat Çelik, Ülkü Tamer, Hasan Hüseyin Korkmazgil’i birer parçayla ihmal etmemekle birlikte, “An Gelir”, “Lili Marlen Türküsü” ve “Sen İnsansın” şiirlerini şarkılaştırdığı Attilâ İlhan’ın üzerinde yoğunlaşmıştı. Davulda Cezmi Başeğmez, basta İsmail Soyberk, gitarda Erdem Sökmen, neyde Ercan Irmak, bağlamada Çetin Akdeniz vardı; düzenlemelerin direksiyonuna da ilk kez usta müzik adamı Osman İşmen geçmişti.
Kaya’nın kayınbiraderi şair, ressam Yusuf Hayaloğlu tarafından çizilen nefis kapağı ile “An Gelir”, bir sonraki albümü olan “Yorgun Demokrat” hakkında tüm pozitif ipuçların taşımakla birlikte, Ahmet Kaya’nın artık yeni bir sıçramanın eşiğinde olduğunun da kanıtıydı. Taç Plak etiketiyle, önce kaset, sonra CD formatıyla yayımlanan albümleri, şimdi orijinal tasarımları ile plak olarak görmek büyük keyif. Öyle görünüyor ki, -ikişer plakla sanatçının 60. doğum gününü selamlayan, ölümünün 17. yıldönümünü anan- Gülten Kaya’nın direksiyonundaki Gam Müzik’in, bu külliyatı plağa aktarma faaliyeti kararlılıkla sürüyor, sürecek.