Dört okuldan üçü ödenek sıkıntısı yaşıyor
Eğitim Sen, eğitime bütçeden yeterli pay ayrılmadığını ve okullara yetersiz ödenek gönderildiği için fiziki donanım eksikliklerinin her geçen yıl arttığını savundu.
cumhuriyet.com.trEğitim Sen her dört okuldan üçünün yakacak, elektrik, su ödeneği sıkıntısı çektiğini belirtti. İlköğretim okullarına ise bu konuda hemen hemen hiç destek olunmadığı öne sürüldü.
Eğitim Sen'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de okullar yıllardır fiziki altyapı sorunları yaşamakta ve her eğitim-öğretim yılında yaşanan fiziki altyapı ve donanım sorunları eğitim-öğretimin sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesini engellediği belirtildi.
Eğitim Sen'in Türkiye çapında saha araştırması gerçekleştirdiği ve bu araştırmaya göre bakımsızlık ve ödenek sıkıntısının yaşanmadığı okul oranı yüzde 10 ile 29 düzeyinde kaldı.
Okul ve öğrenciler üzerinden şirketlere kaynak aktarıldığının öne sürüldüğü açıklamada, bunun en somut örneğinin elektrik harcamalarını ücretlendirilme biçimini olduğu kaydedildi. Açıklamada, okulların elektrik faturasını da "Sanayi, Sulama, Mesken ve Ticarethane" şeklinde dört abone türünün en pahalısı olan "ticarethane" aboneliği üzerinden ödemek zorunda kaldığı iddia edildi.
Her iki okuldan birinde ise fiziksel eksiklik var
Her iki okuldan birinde her tür fiziksel (sıra, sandalye, ders araç gereci, teknik donanım, atölye ve salon eksikliği) donanım eksikliğine rastlanıldığının bildirildiği açıklamada, bütün okul türlerinde fiziki donanım ve ders araç-gereç eksiklikleri bulunduğu belirtildi.
Açıklamada, atölye ve laboratuar ile spor alan ve salon eksikliklerinin de tüm okul türlerinde eksik bulunduğu, bu tür sorunu olmayan okulların oranının ise sadece yüzde 20'lerde kaldığı kaydedildi.
Hemen hemen tüm okullarda öğretmenler odası bulunmasına rağmen, dörtte birinde yeme içme olanağı bulunmadığı, bu durumun okul ortamının insani ihtiyaçları karşılamaktan uzak olduğunun dikkat çekildiği açıklamada; "Okullarda fiziki donanım ve altyapı sorunlarının çözümü noktasına bugüne kadar kalıcı çözümler üreten adımlar atılmamış, geçici iyileştirmelerle sorunlar çözülmeye çalışılmıştır. Okullara yeterli ödenek, eğitime ihtiyaçları karşılayacak kadar bütçe payı ayırmadıkça okulların fiziki donanım ve altyapı sorunları çözülmeyeceği gibi, her yönden sağlıklı bir eğitim öğretim sürecini yaratmak da olanaklı görünmemektedir" denildi.