Dizi ve film aşkı durak kaçırtıyor
Sadece evde değil, otobüs ve yolda da izliyoruz. Dünyada akıllı telefon kullanıcılarının 2.4 milyara ulaştığı tahmin ediliyor.
cumhuriyet.com.trFilm-dizi yapımcısı ve dağıtımcısı Netflix’in araştırmasına göre dizi ve film izleme alışkanlıkları evden çıktı, sokağa, kafeye, toplu taşıma araçlarına taştı. Türkiye’deki Netflix kullanıcıları en çok otobüs yolculuğu sırasında film ve dizi izliyor, bu sırada çoğu kendi kendine kahkaha atmaktan çekinmiyor, kimi de ekrana kilitlenip ineceği durağı kaçırıyor.
Dünyada Netflix izleyicilerinin yüzde 67’si, Türkiye’dekilerin de yüzde 77’si sadece evlerinde değil, örneğin işe gidip gelirken, otobüs yolculuğu yaparken veya uçaktayken de mobil cihazlarından film ve dizi seyrediyor.
Bakarken yakalıyoruz
Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, dışarıda film ve dizi seyrederken, etrafındakileri gizlice onların ekranına bakarken yakaladıklarını söylüyor. Dışarıda film ve dizi izleyenlerin sadece yüzde 13’ü izledikleri içerik yüzünden utandıklarını itiraf ederken, yüzde 77’si ‘tuhaf bir durumda kalsalar’ bile o programı izlemeye devam ediyor.
Kullanıcıların yüzde 47’si için dışarıda film izlemek etrafındakilerle muhabbet etmekten daha önemli. Türkiye’den araştırmaya katılan Netflix kullanıcılarının yüzde 72’si kalabalıklar arasında kahkaha attıklarını, yüzde 15’i gözyaşı döktüklerini söylüyor.
Kullanıcılar en çok otobüs ile seyahat ederken dizi ve filmlere kilitleniyor. Yüzde 73’lük oranla bu alanda diğer ülkeleri geride bırakan kullanıcıların yüzde 44’ü uçakta, yine yüzde 44’ü işe gidip gelirken film-dizi izlemekle meşgul oluyor. Yüzde 7’si umumi tuvaletlerde dizi ve film izliyor.