Dacia Türkiye'de büyüyor
Renault Grubu bünyesinde 7 yılda dünya çapında başarı yakalayan, otomobili temel standart olan güvenilirlikten ödün vermeden en uygun fiyata sunan Dacia bugün, Türkiye pazarının önemli markalarından biri oldu.
cumhuriyet.com.trTürkiye, Ocak – Mayıs 2011 döneminde 8 bin 625 satış adedi ile dünya sıralamasında 6. pazar olarak yerini aldı. İlk kez sıfır km araç satın alacak müşteri kitlesi için ulaşılabilir bir marka olan Dacia; fiyat, kalite, düşük kullanım maliyeti ve sağlamlığıyla Türk tüketicisinin beğenisini kazanıyor.
Dacia, Duster devriminden sonra Logan Sedan, Sandero ve Logan MCV modellerini fabrikada orjinal LPG’li olarak üreterek bir ilke imza atıyor. 2011 yılının son çeyreğinde de Duster’ın LPG’li versiyonu da satışa sunuluyor olacak. Özel olarak geliştirilen bu LPG kitlerinin bakımları da Dacia Yetkili Servislerinde gerçekleştiriliyor ve tüm Dacia ürünlerinde mevcut olan 3 yıl/100bin km garanti hizmetinden yararlanıyor. Dacia, LPG motorizasyonu fabrika üretim garantisi ile sunulan ilk marka olma özelliği taşıyor. Özellikle 2011 yılının ikinci yarısı itibarı ile LPG versiyon Dacia modellerinin satışları artış gösterecek. Petrol fiyatlarındaki artış sebebi ile yükselen yakıt tüketim maliyetleri Dacia LPG versiyonlarının daha fazla tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri olarak görülüyor.
Anketlerde bir adım önde
Son dönemlerde yapılan araştırmalar, araç dış görünümü konusunda Dacia sahiplerinin memnuniyet oranının pazar ortalamasının çok üzerinde olduğunu gösteriyor. Ayrıca NCBS (New Car Buyer Servey) 2010 müşteri memnuniyet anketi sonuçlarıda Dacia 2. sırada yer alarak müşterilerin tercihlerini onaylıyor.
Dacia ürün gamının tamamında sürücü hava yastığı standart olarak sunulurken, Duster’ın tüm versiyonlarında ABS, sürücü ve yolcu hava yastıkları standart olarak yer alıyor. 2011 yılı itibarı ile satışları yükseliş gösteren Duster 4x4 versiyonları giderek daha fazla ilgi uyandırıyor.
Diğer modellerinde olduğu gibi Logan Van ve Logan Pickup modellerinde de segmentinde birçok markada baz olarak sunulmayan ABS standart olarak yer alıyor. Ayrıca, araç içi rahat kullanım alanları ve bagaj genişlikleri ile Dacia ürün gamı, rakipleri arasında kendine ön sıralarda yer buluyor. Logan sedan 510 litre, Sandero 320 litre ile segmentlerinin en büyük bagaj hacimlerine sahip. Ayrıca Sandero bir üst segment olan M1 segmentine yakın iç mekan boyutlarını temsil ediyor.
Sportif başarılar
Dacia Duster’ın başarısı aynı zamanda otomobil sporlarında da kendini gösteriyor: 2010-2011 Trophée Andros yarışlarında Alain Prost “Dacia Duster Buz” yarış aracının direksiyonunda ikinci oldu.
Dacia Duster’ın spor kariyeri 22 Mart’tan itibaren Fas çölünde devam ediyor, Dacia’nın 4x4 modeli 2011 Aïcha des Gazelles Rallisine ardı ardına ikinci kez katılıyor. Dacia, 26 Haziran’da Amerika Birleşik Devletleri’nde Colorado’daki dünyanın en ünlü, en zorlu ve en tanınmış tırmanma yarışı olan Pikes Peak International Hill Climb’de mücadele ediyor.