CRR'nin geri dönüşü
Nicholas Phan, Borusan Dörtlüsü ve Küçük Gece Müzikleri';nin bu ayki konseri, geçen haftayı müzik açısından zengin kılıyordu.
cumhuriyet.com.tr
Haftamı zenginleştiren dinletilerden birini 23 Ekim Çarşamba akşamı bu güzel salonda izledim. Genç yaşında dünyanın en saygın konser ve opera sahnelerinde söyleyen Amerikalı tenor Nicholas Phan, birçok önemli operanın ve bu arada Placido Domingo'nun yönettiği Operalia yarışmasının resmi eşlikçisi olan Amerikalı piyanist Myra Huang eşliğinde Schubert'ten şarkılarla başladı dinletisine. İkinci bölümde ise Benjamin Britten'ın, Thomas Hardy'nin yaşamının son yıllarında yazdığı sekiz şiiri üzerine bestelediği Winter Words şarkılarını ve yine Britten'ın Amerika’da yaşadığı yıllarda yurt özlemiyle yazdığı İngiliz halk şarkılarından bazılarını seslendirdi. Türkiye'de büyük olasılıkla ilk kez seslendirilen Winter Words'ün bu seslendirilişinin, 1953 Ekim ayında Leeds Festivali'ndeki (bestecinin eşliğiyle tenor Peter Pears tarafından) dünya ilkseslendirisinin 60. yılında gerçekleşmesi ise ilginç ve güzel bir raslantıydı kuşkusuz.
Yüksek düzeyini artık herkesin kabul ettiği Borusan Dörtlüsü’nün Süreyya Operası’ndaki Beethoven Dörtlüleri konser dizisinin ilki, haftamı zenginleştiren konserlerin de ilkiydi. 21 Ekim Pazartesi akşamı izlediğim konserde, Esen Kıvrak(keman), Olgu Kızılay (keman), Efdal Altun (viyola) ve Çağ Erçağ’dan (çello) oluşan Dörtlü büyük bestecinin üç döneminden birer dörtlüyü kendilerine özgü alçakgönüllü ustalıkla seslendirdi. Müzikseverlere dizinin sonraki konserlerini kaçırmamalarını ve Süreyya Operası yönetiminin özenle hazırladığı 2013 – 2014 çoksesli evrensel müzik izlencesini incelemelerini özellikle öneririm.
Pera Müzesi “Küçük Gece Müzikleri” dizisinin bu ayki konseri ise pek sık raslanan konserlerden değildi. Laçin Modiri (tenor), Nilgün Yüksel (keman), Özgecan Günöz Kızılay (keman), Beste Tıknaz Modiri (viyola), Rahşan Apay (çello) ve Onur Özkaya’dan (kontrbas) oluşan çiçeği burnunda altılının ilk konseriydi üstelik. Respighi’nin “Il Tramonto”, Boccherini’nin Yaylı Çalgılar İçin Op.39 No.3 Beşli, Haendel’in Serse operasından “Ombra mai fu” aryası, Verdi’nin Ave Maria’sı ve Massenet’nin “Elegy”sinden sonra konserin son yapıtı olan Franz Lehar’ın Şen Dul operetinden “Lippen Schweigen”i seslendirirlerken, Laçin Modiri’nin eşi Beste Tıknaz Modiri’yi dansa kaldırması ise konsere ayrı bir hoşluk kattı.