Çok kullanılan viyadükte korkutan çatlaklar

Çanakkale-İzmir Karayolu’nun 18’inci kilometresinde bulunan Erenköy Beldesi önünden geçen 202 metre uzunluğundaki köprülü Çanakkale Viyadüğü asfaltında oluşan çatlak, panik yarattı.

DHA

Hizmete 2012 yılında açılan ancak 2013 kış aylarındaki yağmurların ardından adı heyelanlarla anılan ve eski Erenköy Beldesi bağlantı yolundaki çökmeler görüldü. Çökmeler nedeniyle zaman zaman trafiğe kapanan Çanakkale Viyadüğü, yeni bir tehlikeyle karşı karşıya. Köprülü viyadükün tabanında oluşan toprak kaymaları dolayısıyla asfalt yolda 50 santimetre uzunluğunda ve 5 santimetre genişliğinde çatlak meydana geldi. Çanakkale-İzmir Karayolu’nda üzerinden her gün binlerce aracın geçiş yaptığı viyadükte incelemelerde bulunan ÇOMÜ Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. Doğan Perinçek, yolda oluşan çatlağın tehlikeli olduğunu bildirdi.

"UYARILARIMIZ DİKKATE ALINMADI"   

Heyelanlar dolayısıyla uzun zamandan bu yana viyadükte tehlike oluşabileceği uyarıları yaptığını belirten Prof. Dr. Perinçek, şöyle dedi:

"Viyadüğün sağ alt tarafında geçen sene olan heyelanı izlemeye aldık. Orada da bir takım gelişmeler var. Uyarılarımızın devam etmesi ve söylemlerimizin basında yer bulmasına rağmen bugüne kadar herhangi bir şekilde dönüş olmadı. Kimse bir fikir sormuyor. Bu aslında bir vurdumduymazlıktır. Bugün ise yolda bir elin gireceği kadar çatlak oluşmuş. Bu orada sürekli bir hareket olduğunu gösteriyor. O hareket devam edecek, kesilmeyecek. Eğer yağmurlar sürerse hareket hızlanarak devam edecek. Belki de kısa zamanda bu viyadükü devre dışında bırakmak zorunda kalacağız."

"ALTERNATİF YOL YAPILMALI"

Şu anda viyadüke yapacak hiçbir şey kalmadığını belirten Prof. Dr. Perinçek sözlerini şöyle sürdürdü:

"Geçen sene alt kısmına kazık çakılmasını önerdik. Kimse dikkate almadı. Şu anda yapılması gereken en kısa zamanda alternatif bir yol yapmak. O da eski Erenköy bağlantı yolu olabilir. Viyadüğün bir şekilde zarar görme ihtimali oldukça fazla. Yağmurlar artarsa ve eğer bir deprem olursa, bu oturma ve zarar görme hızlanacaktır. Daha önce tehlike yüzde 5 bile olsa bunu dikkate almak zorunda olduğumuz söylemiştim. Bu çatlak tehlikenin daha fazla olduğunu gösteriyor. Umarım bu çatlak bazı insanları uyandırır ve bir takım şeyler yapmaya karar verir. Viyadük için yapacak bir şey kalmadı. En azından yolun kapanmaması için alternatifleri düşünmeye başlamamız lazım. Karayolları buradaki deformasyonu, su birikmesini ve bu çatlağı hala görmüyor mu? Bu kadar vurdumduymazlık olmaz."