Bu botun neyi tamamdı?

Şile'de batan kurtarma botunda antifriz de olmadığı ortaya çıktı.

cumhuriyet.com.tr

Şile açıklarında 4 Aralık 2012 günü batan ‘’Volgo-Balt 199’’ adlı yük gemisinin mürettebatını arama kurtarma çalışmalarına katılan ve makinesinin stop etmesi nedeniyle kayalıklara çarparak 3 personelin, 1 balıkçının yaşamını yitirmesine yol açan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne ait KEGM-7 botuyla ilgili bir ihmal daha ortaya çıktı. Botta, bitik akü ve faal olmayan otomatik pilotun ardından bir başka önemli eksiklik daha tespit edilmiş. 4 Aralık’taki kazadan birkaç gün önce hazırlanan “KEGM 7 botunun Kasım 2012 ayına ait Devri Çark Listesi”ne “Botumuzda mevcut antifriz yoktur” notu düşülmüş. Başmühendis, Makinist Mehmet Genç imzasıyla düşülen not Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne bildirilmiş.

Cumhuriyet kazadan bir gün önce 3 Aralık günü “KEGM-7 botunun emergency akü grubunun ömrünü tamamladığı ve acil olarak değiştirilmesi” rapor edildiğini; yine kazadan 7 gün önce 26 Kasım günü ise “otomatik pilotun çalışmadığı ve faal olmadığı” belirlenerek çizelge tutulduğunu dün “İşte ihmalin belgesi” başlığıyla duyurmuştu. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü dün yaptığı yazılı açıklamada “akünün bitik, otomatik pilo-tun faal olmadığını” doğruladı ancak bu iki tespitle acil kurtarma botunun arızalı gösterilemeyeceğini iddia etti.

Uzmanlar yalanladı

Kıyı emniyetinin bu açıklamasına karşılık denizcilik alanında uzmanlığıyla tanınan internet sitesi Deniz Haber Ajansı (www.denizha-ber.com.tr) Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı uzmanlarının açıklamalarına yer verdi. Haber portalı tarafından isimleri gizli tutulan bakanlık uzmanları bir deniz aracının emergency akülerinin eksik veya ömrünü tamamlamış olmasının o deniz aracının bağlı bulunduğu liman başkanlığı tarafından tutulmasına, ‘Liman Çıkış Yasağı’ koyulmasına yol açacağını söyledi. Aynı uzmanlar, acil müdahale botlarından eksik veya ömrünü tamamlamış olan emergency akülerinin yerine yenileri konulana kadar “denize elverişlilik belgesinin” iptal edileceğini de kaydetti. Uzmanlar Türk Boğazlarında görev yapan acil müdahale botlarında bir toplu iğnenin bile eksik olmaması gerektiğini sözlerine ekledi.