Brokerlar satışta atakta
Sigorta poliçesi satışında broker kanalının payı artıyor. Yılın ilk 7 ayında hayatdışı prim üretiminde payları yüzde 12.4’ten yüzde 14.4’e yükseldi.
Serhat Alıgil
Yılın ilk 7 ayında hayatdışı branşlarda toplam 32.9 milyar liralık prim üretilirken, bunun yüzde 58.9’unu acenteler sağladı. Ancak bu oran geçen yılın aynı döneminde yüzde 60.7 idi. Yine ilk 7 ayda geçen yılın aynı dönemine göre, hayatdışı prim üretiminde banka kanalının payı yüzde 15.3’ten yüzde 14.7’ye düşerken, broker kanalının payı yüzde 12.4’ten yüzde 14.4’e yükseldi.
‘Hayat’ta banka
Ayrıca şirket merkezlerinin payı yüzde 7.6’dan yüzde 7.8’e, içinde dijital satışların da olduğu diğer kanalların payı da yüzde 4’ten yüzde 4.2’ye yükseldi. Son yıllarda öne çıkan broker kanalı, özellikle uzmanlık gerektiren alanlarda önemli paylar alıyor. Örneğin payları alacak sigortasında yüzde 68.2, kefalet sigortasında yüzde 49.3, sağlıkta yüzde 31.5, yangında yüzde 25.1 oldu.
İlk 7 ayda 5.4 milyar lira prim üretilen hayat branşında ise açık ara banka kanalı ilk sırada. Türkiye’de hayat sigortası esas olarak kredi bağlantılı yapıldığı için bankaların payı ilk 7 ayda yüzde 80.8 oldu. Bu oran geçen yılın aynı döneminde yüzde 80.1’di. Geçen yılın ilk 7 ayına göre, hayat prim üretiminde acentelerin payı yüzde 7.7’den yüzde 10’a çıkarken, şirket merkezlerinin payı yüzde 7.5’ten yüzde 7.2’ye, brokerların payı yüzde 4.7’den yüzde 1.9’a düştü.