Bridgestone ‘Ultra Yüksek’ oynuyor

Geliştirilen lastikler hem ıslak hem de kuru zeminde limitlerde bir performans sunuyor.

Hakan Akarsu/Cumhuriyet

Dünya lastik pazarı lideri Bridgestone, UHP lastikleri kullanıcılarına emniyetli, ve dengeli bir sürüş sunarken, konforlu ve spor bir sürüş beklentisi olan araç kullanıcılarına da hem ıslak hem de kuru zeminde mükemmel yol tutuşuyla limitlerde bir performans sunuyor.

Bu segmentteki en yeni lastikleri Turanza T001, Potenza S001 ve Ferrari F12berlinetta modeli için tasarlanan Potenza S007 lastiklerinin geliştirme aşamasında test edildiği Roma’daki Teknik Merkezi’nin kapılarını Türk basınına açtı.

Dünya lastik pazarı lideri Bridgestone’un, üst segment araçlar için geliştirdiği Ultra Yüksek Performans (UHP) lastikleri, 20-22 Mayıs tarihleri arasında İtalya Roma’da düzenlediği bir test sürüşü etkinliğiyle tanıtıldı.

Bridgestone Turanza T001, Potenza S001 lastiklerinin yanı sıra Ferrari F12berlinetta modeli için tasarlanan Potenza S007 lastiklerinin konfor ve spor kullanım performansı, Bridgestone Lastik Geliştirme Ekibi Üyesi ve eski F1 pilotu Stefano Modena ile beraber denendi.

Bridgestone, çevre ve emniyet parametrelerini daha fazla ön plana çıkararak geliştirilen ürünleriyle, araç sahiplerine dengeli bir performans sunuyor. Tek bir performansıyla ön plana çıkan lastikler yerine; sürücülerin kendi sürüş alışkanlıklarına, araçlarını kullandıkları yol ve iklim koşullarına uygun lastikleri seçmelerini tavsiye ediyor. “+10 emniyet kriteri” olarak belirlenen kuru zeminde yol tutuş, kuru zeminde fren performansı, kuru zeminde viraj alma, ıslak zeminde yol tutuş, ıslak zeminde viraj alma, suda kızaklama, yüksek hızda kararlılık, ani manevra kabiliyeti, dayanıklılık ve daimi performans kriterlerinin hepsine eşit derecede önem veriyor.

Orta ve konfor segmentten premium segmente kadar geniş bir araç parkına hitap eden Turanza ailesinin en yenisi Turanza T001 ise kullanıcılarına emniyet ve konforu odağına alan üstün teknolojisi, yakıt tasarrufu sağlayan geliştirilmiş tasarımı, uzun kullanım ömrü ve sağladığı çevreci özellikleriyle kendi segmentinde dengeli bir performans vaat ediyor.

Nano ProTech Teknolojisi sayesinde lastiğin yapısını oluşturan parçacıkların titreşimini azaltarak lastiğin ısısını düşüren T001 yakıt tasarrufunu minimize ederken, emniyetten taviz vermeden düzensiz aşınmayı azaltarak lastiğin ömrünü uzatıyor.

Avrupa’daki bağımsız test kuruluşları ÖAMTC, ADAC, TCS, Auto Zeitung, Auto Bild tarafından “kesinlikle tavsiye edilen lastik” seçilen Bridgestone TuranzaT001, Mercedes A serisi, B serisi, C serisi ve S serisi, BMW 1 serisi ve 3 serisi, Audi A3, A4, Giuliette ve A5, Opel Insignia, Volvo V40, Toyota Auris, VW Polo markaları tarafında orijinal ekipman olarak seçildi.

Bridgestone mühendisleri tarafından geliştilen en son UHP lastiği, Potenza S007, Ferrari’nin 2013 yılında ürettiği super spor F12berlinetta modeli için orijinal ekipman olarak veriliyor. Yüksek hızlı spor arabalar için özel olarak geliştirilen Potenza S007, bu araçların gerektirdiği yanal kuvvetlerin extrem seviyelerini sağlayan spor bir donanıma sahiptir. Desenindeki bloklarla direksiyona en ileri seviyede cevap verirken, kuru zemindeki yol tutuşu da mükemmeldir.

Geniş yere basma alanı ve özel olarak tasarlanmış gövde yapısı sayesinde en ağır yol koşullarında bile maksimum viraj alma performansı sergiler. Yüksek performans, üstün yol tutuş ve geleceğin teknolojisi bir araya getirerek üretilen Potenza S001 de, hız ve performans için son teknolojiye uygun bir şekilde üretildi. Mutlak viraj hakimiyeti ve kontrolü sayesinde hem ıslak hem de kuru zeminde yüksek performans ve kısa fren mesafesiyle sınıfının en iyisi olan Potenza S001, dünyanın en iyi otomobilleri için yollardaki kusursuz bir performans sergiliyor.

 

Lastik pazarı içinde UHP yükselişte

Roma yakınlarında yer alan Bridgestone Teknik Merkezi’ni Türk basın mensuplarıyla birlikte ziyaret eden ve test sürüşü yapan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, “bu merkezin Bridgestone’un lastik geliştirme süreçlerinde en önemli rollerden birini oynadığını ve lastiklerin müşteri beklentilerine en uygun şekilde geliştirilmesi için itici güç olma özelliğini taşıdığını” dile getirdi. Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, bugün lastik satışlarındaki payı yüzde 7 olan 17 jant ve üstü UHP lastiklerin yakın gelecekte pazardan yüzde 10 pay alacağını öngördüklerini belirterek, ‘5 yıl içinde lastik pazarı cirosunun yüzde 20’sinin UHP’den geleceği öngörülüyor.

Bugün çok fazla duymadığımız “Y” hız sınıfı lastikler ise bu büyüme içinde önemli bir paya sahip olacak’ dedi. Brisa’nın pazardaki tüm ebatları karşılama oranının yüzde 98 olduğuna dikkat çeken Bayman, Türkiye’de geliştirilip, pazara sunulan ilk yerli Y hız sınıfı lastiği Phenoma’yı geçen nisan ayında Lassa markası ile hayata geçirmekten gurur duyduklarını dile getirdi. Bayman, ‘Bu lastiklerin üretimi için özel bir teknoloji, tasarım ve ekipman gerekiyor. Türkiye lastik sektörünün lideri olarak, pazardaki iddiamızı sürdürülebilir kılmak ve bu alandaki ihtiyacı karşılamak adına ülkemizde bu yatırımı yapmaya karar verdik’ diye konuştu.