BİFO Goetzel yönetiminde iki önemli eser seslendirdi

İstanbul Müzik Festivali’nde 22 Haziran Cumartesi akşamı Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın (BİFO) sanat yönetmeni ve sürekli şefi Sascha Goetzel yönetiminde konseri vardı.

cumhuriyet.com.tr

İlk bölümünde BİFO, 2020 Beethoven Yılı bağlamında bestecinin “Üçlü Konçerto” eserini müzik dünyasının önemli virtüözleri Valeriy Sokolov(keman), Narek Hakhnazaryan(çello) ve Yulianna Avdeeva(piyano)’nın yorumuyla seslendirdi.

Konserin ikinci eseri olan Richard Strauss’un ünlü bestesi Don Kişot’tu. Konserin solisti, Borusan Quartet üyesi çellist Çağ Erçağ’a viyola grup şefi ve Borusan Quartet üyesi Efdal Altun ve baş kemancı Pelin Halkacı Akın eşlik ettiler. Aynı zamanda viyolonsel grup şefi de olan Çağ Erçağ, “Bu akşam BİFO çellonun öne çıktığı iki muhteşem eseri seslendirdi. Benim olmazsa olmazım olan Don Kişot’un teknik zorluğu bir yana her notasında bir söylem var. Bütün bu duyguları vermem gerekiyordu. Efdal ve Pelin başta olmak üzere bütün orkestra bir oda müziği tadında eseri çok güzel yorumladılar” diyerek arkasında başta çello grubu olmak üzere orkestrasının güçlü desteğini hissettiğini ifade ederek BİFO’ya teşekkür etti.

Konsere Doğru’da Müzik ve Felsefe

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Felsefe Bölümü Başkanı Prof. Dr. Bülent Gözkân 47. İstanbul Müzik Festivali, dinleyicilerinin deneyimlerini zenginleştirmek üzere hazırlanan “Kant ve Aydınlanma” başlıklı Konsere Doğru konuşmasında Aydınlanma, Fransız Devrimi ve Kant etiğinin, Eroika örneğini de vererek, Beethoven gibi bestecilerin eserlerini nasıl etkilediği üzerinde durdu.