Belirsizlik isyanı
Volkan Atik: Önümüzü görmekte zorlanıyoruz. Ekonomi yarın ne olacak, kur ne olacak diye endişelenmek istemiyoruz.
Şehriban KıraçMarkalar ile Alışveriş Merkezleri (AVM) arasındaki kira kavgası derinleşiyor. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı, Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye’nin önde gelen erkek giyim markası AVVA’nın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, döviz nedeniyle fırlayan AVM kiralarının sadece markaların kapanması anlamına gelmeyeceğini, bunun AVM’lere de olumsuz yansıyacağını söyledi.
Atik, “Bırakın markaları AVM’ler de yaşasın. Gelecek dönemde bazı AVM’ler kapanmasa da dönüşecektir. Geçmişte bunların örneklerini gördük. AVM’lerin yüzde 70’ten fazlası kiraları dövizle alıyor. Amacımız AVM’lerle ucuz kira pazarlığı yapmak değil. Mevcut brüt kârı eşit paylaşalım diyoruz. Aslan payını AVM’ler alıyor. Ciro bazlı kiraya dönülsün diyoruz. Kira sözleşmelerini yaptığımız dönemle bugün arasında dağlar kadar fark var. Yatırım iştahının olabilmesi için iyi kiraların olması gerekiyor. Bizim için çok daha can sıkıcı olan kurda bir istikrarın olmayışı. İstikrarsızlık bizi kurdaki yükselmeden daha çok rahatsız ediyor. Ekosistem bozuluyor” diye konuştu.
Planlar revize
Atik, “Önümüzü görmekte zorlanıyoruz. Biz artık işimize gücümüze bakmak istiyoruz. Ekonomi yarın ne olacak, döviz ne olacak diye endişelenmek istemiyoruz. Her sabah işe gittiğimde televizyonu kapatıp işime odaklanmaya çalışıyorum, yoksa karar almak mümkün olmuyor” dedi. Atik, 2017’de Türkiye’de 10-12 yeni mağaza açma planlarının olduğunu ancak, pazarın belli bir doygunluğa ulaşması ve son yaşanan gelişmeler nedeniyle bu planı revize ettiklerini ve 5 mağazaya indiklerini dile getirdi. Atik ayrıca, verimli olmadığı için bu yıl sonunda bir mağazayı da kapatacaklarını dile getirdi.
2015’te Rusya’da bir şirket kurduklarını, 40 mağaza açma planlarının olduğunu, ancak uçak krizinden sonra projeyi buzdolabına kaldırdıklarını söyledi. Bundan sonra yurtdışı mağazalaşmaya ağırlık vereceklerini kaydeden Atik, şu anda 65’i yurtiçinde 22’si yurtdışında 87 mağazalarının olduğunu söyledi. 2012’de 28 milyon TL olan cirolarını bu yıl 125 milyon TL’ye çıkaracaklarını, 2017 hedeflerinin ise 150 milyon TL olduğunu kaydetti