Bakanlık geride kaldı

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yılki öğretmen alımında geçmiş yılların gerisinde kaldığını belirterek, ''Bakanlığın 15-20 bin öğretmen atayarak 100 bini bulan öğretmen açığını kapatması mümkün değildir'' dedi.

cumhuriyet.com.tr

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, Milli Eğitim Bakanlığının bu yılki öğretmen alımında geçmiş yılların gerisinde kaldığını belirterek, ''Bakanlığın 15-20 bin öğretmen atayarak 100 bini bulan öğretmen açığını kapatması mümkün değildir'' dedi.

Gündoğdu, Etap Altınel Otel'de düzenlediği basın toplantısında, eğitim alanında yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini açıkladı.

Eğitimde fırsat eşitliği için yeni bir anayasaya ihtiyaç olduğunu ifade eden Gündoğdu, ayrıca anayasa düzenlemesiyle kamu çalışanlarının grevli, toplu sözleşmeli sendika ve siyaset hakkı taleplerinin önündeki engellerin kaldırılmasını istedi.

Gündoğdu, dört kişilik bir eğitim çalışanı ailesinin normal standartlarda yaşam sürdürebilmesi için 2 bin 101 ila 2 bin 593 lira arasında gelire sahip olması gerektiğine dikkati çekti.

Öğretmen ihtiyacının da bir an önce karşılanmasının zorunlu olduğunu vurgulayan Gündoğdu, açıklamasında şunları kaydetti:
''Bu yıl KPSS'ye giren öğretmen adayı sayısı 250 bine ulaştı. Sınava giren öğretmen adaylarının o yıl içerisinde yüzde 15-20'si öğretmen olarak atanmaktayken yüzde 75-80'i ya yeniden KPSS'ye hazırlanmakta ya dershanelerde düşük ücret karşılığında mesleğini icra etmekte ya da mesleği dışındaki işlerde çalışmakta.
Bakanlık bu yılki öğretmen alımında geçmiş yılların gerisinde kalmış bulunmaktadır. Geçen yıllarda alınan öğretmen sayıları incelendiğinde, bu yıl en az 10 bin öğretmenin atamasının daha yapılması gerekli görülmektedir. Ayrıca bakanlığın 15-20 bin öğretmen atayarak 100 bini bulan öğretmen açığını kapatması mümkün değildir.''

Gündoğdu, öğretmen açığının sözleşmeli, vekil, ücretli öğretmen alımlarıyla değil kadrolu istihdamla kapatılması gerektiğini, sözleşmeli öğretmenlerin de bir an önce kadroya geçirilmesine ihtiyaç olduğunu söyledi.

Sendikanın ''Öğrenme Ortamının Değerlendirilmesi'' konulu araştırması hakkında bilgi veren Gündoğdu, araştırmaya göre, öğretmenlerin öğrenme ortamlarının yetersizliği konusundaki sıralamasının yüzde 77,7 ile çok amaçlı salon ve spor tesisleri, yüzde 58,6 ile laboratuvarlar, yüzde 57,7 ile kütüphane, yüzde 53,1 ile kantin, yüzde 52,4 ile okulun ve sınıfların fiziksel şartları olarak ortaya çıktığını bildirdi.

Ahmet Gündoğdu, bir soru üzerine ''kürt açılımı'nın eğitim ayağı için bölgeler arası eşitliğin sağlanması ve bölgeye giden öğretmenlerin özendirilmesi gerektiğini kaydetti.