Babalar anneleri geçti
Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Babalar Günü için 596 milyon TL harcama yapıldığını, en popüler hediyenin de cep telefonu olduğunu bildirdi. Bu rakamla babalar, Anneler Günü için 590 milyon TL harcama yapılan anneleri geride bıraktı.
cumhuriyet.com.trBankalararası Kart Merkezi (BKM), Babalar Günü harcamalarına ait verileri açıkladı. Buna göre
Babalar Gününü kapsayan 18-21 Haziran haftasonu tarihlerinde BKM takasında gerçekleştirilen işlem adedi geçen yıla oranla yüzde 2.05 artışla, 6 milyon 799 bin 912 adet; ciro ise yüzde 13.85 artışla 596 milyon TL olarak gerçekleşti.
Babalar Günü için 2005 yılında 325 milyon TL, 2006'da 358 milyon TL, 2007'de 445 milyon TL, 2008'de 524 milyon TL harcanmıştı.
Bu yıl Babalar Günü'nün en çok tercih edilen hediyesi, cep telefonu oldu. Ağırlıklı olarak cep telefonu satışlarını kapsayan telekomünikasyon sektöründe, 115 milyon TL'lik harcama yapıldı. Bir önceki haftanın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında da, ciddi bir artış oranının gözlemlendiği telekomünikasyon sektörünü, 105 milyon TL tutarındaki harcaması ile giyim ve aksesuar sektörü izledi.
Yaz mevsimi ve tatil döneminin başlaması itibariyle, olağan olarak yükselen giyim sektörü harcamaları ayrı tutulduğunda cep telefonu satışlarındaki patlama, Babalar Günü'nün en popüler hediyesinin cep telefonu olduğunu ortaya koydu. Harcamaların bölgesel dağılımı bakıldığında, cep telefonunun, Marmara Bölgesi'nden Doğu Anadolu Bölgesi'ne kadar tüm Türkiye genelinde öncelikle tercih edilen hediye olduğu gözlendi.
Hediye zengini iller
Babalar Günü telekomünikasyon harcamasının iller bazında dağılımına bakıldığında, İstanbul her zaman olduğu gibi en çok harcamanın yapıldığı il oldu. İstanbul'u sırasıyla Ankara, Gaziantep, Adana, Hatay, İçel, Antalya, İzmir, Diyarbakır, Konya izledi. Gaziantep, özel günlerde yapılan harcamalarda ilk kez İzmir'i geçip ilk üçe girdi. Bu yıl Adana da İzmir ve Antalya gibi şehirleri geride bırakarak, Babalar Günü için en çok harcama yapılan dördüncü kent oldu.
Babalar anneleri geçti ama sevgilileri yakalayamadı
Sevgililer, anneler ve babalar günü arasındaki harcama oranlarına bakıldığında, bu yıl Babalar Günü, küçük bir farkla da olsa, Anneler Günü'nü geçse bile, Sevgililer Günü harcamasına yine ulaşamadı.
Anneler Günü'nde ağırlıklı olarak erkeklerin, Babalar Günü'nde ağırlıklı olarak kadınların, Sevgililer Günü'nde ise, hem kadınların, hem erkeklerin alışveriş yaptığı düşünüldüğünde, özel günler içinde Sevgililer Günü, perakende sektörünün en karlı dönemi olma özelliğini korudu. 2009 yılı içinde, sevgililer için 642 milyon TL, babalar için 596 milyon TL, anneler için 590 milyon TL harcandı.
Özel günlerdeki harcama oranlarına bakıldığında, farklı sektörlerin ön plana çıktığı gözlendi. Anneler Günü'nde yılın rekor satış oranını yakalayan kuyumcular, Sevgililer Günü'nde yerini giyim ve aksesuar sektörüne bıraktı. Babalar Günü'nün yıllardır değişmeyen en gözde sektörü ise, ağırlıklı olarak cep telefonu ve aksesuarlarını kapsayan telekomünikasyon sektörü oldu.