Atlasjet'in patronu: Isparta uçağının uçuş yeterliliği yoktu
Atlasjet Havayolları'nın sahibi Ali Murat Ersoy, 52 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazasıyla ilgili "Uçuşları yapabilecek kabiliyette olmayan havayolu şirketinden kiralanan bir uçak Isparta'da düştü. Eğer filoda olmayan uçaklar tur operatörlerine pazarlanmasaydı, bu elim olay yaşanmayacaktı" dedi.
cumhuriyet.com.trErsoy, 2008 Şubat ayında görevden aldığı, şirketin CEO’su Tuncay Mustafa Doğaner, Ticaret Başkanı Ali Batuhan Karataş ve Ticaret Başkan yardımcısı Erkan Draman hakkında kendi hesaplarına 40 milyon dolar para aktarıp menfaat sağladıkları ve usulsüz yollarla şirketi Amerikalı işadamı Richard Wenzel’e satmak istedikleri iddiasıyla suç duyurusunda bulunmuştu. Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı Ersoy’un getirdiği klasörlerce evrakı 3 yıl boyunca inceledi. Dosyalar bilirkişilere ve İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Suç Gelirlerinin Aklanması Büro Amirliğine gönderildi. Hazırlanan her iki raporda da şüphelilerin hesaplarındaki dalgalanmanın olağan ve normal olmadığı belirtildi. Bunun üzerine Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı, 14 klasörden oluşan soruşturmayı tamamlayarak 53 sayfa iddianame hazırladı.
ATLAS JET'İ YOK ETMEK İSTEDİLER
Vatan gazetesinden Şeyma Ulusoy'un haberine göre, şüpheliler hakkında 2 yıldan 7 yıla kadar hapis istemiyle açılan davanın Bakırköy 5. Ağır Ceza Mahkemesi’nde önceki gün görülen duruşmasında Ali Murat Ersoy ifadesinde sanıkların Atlasjet’i yok pahasına ele geçirmek için iş birliği yaptığını ve amaçlarına ulaşabilmek için de 6 aşamalı bir plan devreye soktuklarını iddia etti. Ersoy, sanıkların şirketi zarar ettirmek istediklerini iddia ederek, şunları söyledi:
FİLODA OLMAYAN UÇAKLAR
“Filoda bulunmayan uçakları sanki filoya katılacakmış gibi tur operatörlerine pazarlamışlardır. Bu uçakları temin edemeyince çok daha yüksek maliyetlerle, dışarıdan bu operasyonu yapabilecek kabiliyete sahip olmayan hava yolu şirketlerinden uçaklar kiralanmıştır. Operasyon kabiliyetleri zayıf olan havayollarından uçak kiraladıkları için 32 saate varan rötarlar ile on binlerce yolcu mağdur edilmiş, onlarca tarifeli sefer iptal edilmiştir. Son olarak da bana ‘Eğer müdahaleniz devam ederse uçuşları durduracağız’ şeklinde muhtıra verilmiştir.”
O UÇAK UÇAMAYACAKTI
“Sonuç olarak bütün bu yolsuzluk olayları yaşandı. Telafi edilemeyecek bir sonuç da doğdu. Uçuşları yapabilecek kabiliyette olmayan havayolu şirketinden kiralanan bir uçak Isparta’da düştü. Eğer filoda olmayan uçaklar, tur operatörlerine pazarlanmasaydı, bu uçak Isparta seferini yapmayacak, bu elim olayda yaşanmayacaktı.”
SAVCI BERAAT İSTEDİ
Cumhuriyet Savcısı Gökhan Sayın ise sanıkların çalışmalar yaparken bazı hareketler nedeniyle şirketi zarara uğrattıklarını ama bunun kasten olduğuna dair kesin ve inandırıcı delil bulunmadığını belirterek beraatlerini talep etti.
Atlasjet’in İstanbul-Isparta seferini yapan uçağı 29 Kasım 2007’de Isparta’ya 18 km mesafede Keçiborlu’da düşmüştü. Kazada 50 yolcu ve 7 mürettebattan kurtulan olmadı. Atlasjet’in World Focus Havayolları’ndan kiralamış olduğu uçak bir McDonnell Douglas MD-83’tü. Uçak kaza esnasında World Focus Havayolları pilotları tarafından kumanda ediliyordu. Kazada Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi’ndeki bir fizik konferansına katılmak üzere uçakta bulunan nükleer fizikçiler Engin Arık, Fatma Şenel Boydağ ve yanlarında bulunan 4 akademisyen de hayatını kaybetmişti.