'Atatürk Havalimanı kapatılabilir'

Akfen Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İstanbul’a yapılan 3. havalimanının şehrin bütün ihtiyaçlarına cevap vereceğini söyleyerek, yapıldığında bütün uçakların oraya gitmesi şartının bulunduğunu söyledi.

CHA

Adana’da yapılan İnavasyon Haftası etkinliklerinde konuşan 3. havalimanının yüklenici firmalarından Akfen Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü’nün, 3. havalimanı yapıldığında Atatürk Havalimanı’nın ne olacağı yönündeki sorusuyla karşılaştı.

3. havalimanı yapıldığında Atatürk Havalimanı’nın kapatılıp kapatılmayacağının henüz net olmadığını dile getiren Akın, yapıldığında İstanbul’un tüm ihtiyacına cevap verecek bir havalimanı olacağının altını çizdi.

3. havalimanı Atatürk Havalimanı’ndan daha büyük olduğunu ve yap-işlet-devret sistemiyle yapıldığını hatırlatan Akın, bunun için de bütün uçakların oraya gitme şartının bulunduğunu dile getirdi.

Orayı yapan firmaların orayı işleterek onun gelirinden yatırımın borcunu geriye ödeyebilmeleri için bütün uçakların oraya gitmesi gerektiğini anlatan Hamdi Akın, “Dediğim gibi kapatılmayabilir ama kapatılmazsa bütün uçakların oraya gitmemesi gibi bir durum ortaya çıkabilir. Bu sefer yolcu sayısı bölünür, havayolu şirketleri bölünür, bu da kolay bir operasyon olmaz“  diye konuştu.

British Airways’in günde İstanbul’a dört uçuşu bulunduğunu kaydeden Akın, “Bir tek Atatürk Havalimanı’nda ofisleri var, şimdi eğer ikisini oraya, ikisini buraya indirmeye kalkarlarsa iki tane ofis, iki tane gider merkezi oluşturmak zorundalar. Onlar da onun için birinden birini tercih etmek durumunda kalacaklardır. Yani havayolu şirketlerinin bu tip işletmeleri ikiye bölmeleri kolay değil. Biliyorsunuz Sabiha Gökçen Havalimanı bile Atatürk Havalimanı’ndan bağımsız, işte Pegasus’un sahiplenmesiyle birlikte çalışmaya başladı ve Pegasus’un ana merkezi oldu. Böylelikle Sabiha Gökçen belini doğrulttu ve iyi noktalara geldi. Onun için bu birazcık da operasyonel zorluklarla bağlantılı.” diye konuştu.

3. havalimanı 3-4 tane pistiyle birlikte zamanında biterse Atatürk Havalimanı’nın kapanmasa da başka amaçla kullanılabileceğini anlatan Akın, “Şuana kadar hükümetin açıklamaları da hep bu doğrultuda. Yani kapanacak diyen pek yok aslında ama başka amaçla kullanılacağını söylüyor. Yani ufak uçaklar için yada bazı charterlar için kullanılacağını düşünüyoruz. Çünkü o bölgedeki yapılaşma da Bakırköy civarındaki yapılaşmanın tamamı o havaalanına endeksli. O havaalanı olmadığı zaman onun etrafındaki otellerin çoğu çok zor duruma düşecekler. Yani Atatürk Havalimanı’na sadece bir havalimanı olarak bakmamak lazım. Onun etrafındaki yapılaşma da yani havaalanına yakın olduğu için değerli. Havaalanını oradan alırsanız o değerler de farklı noktalara gelecek, o da bir sorun. Sanıyorum bir çözüm bulunur.” şeklinde konuştu.