Arabalı vapur faciasında iddianame hazır

Sirkeci'de 15 Mart 2014'de arabalı vapura binerken geminin hareket etmesi sonucu denize düşen araçta hayatını kaybeden 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz ile 61 yaşındaki anneanesi Şaziye Güleren’in ölümüne ilişkin yürütülen soruşturma tamamlandı.

Canan Coşkun/Cumhuriyet
Savcı İbrahim Çiçek, iddianamede, kazanın meydana geldiği Sadabat isimli araba vapurunun süvari-kaptanı Erkan Atalay İ., usta gemici Özay Y. ve çimacı Levent D.nin Ece Su Yılmaz ve Şaziye Güleren taksirle ölümlerine, Ebru Güleren Yılmaz ile Mine Dalkılıç'ın ise dikkatsizlik ve tedbirsizlik sonucu boğulma tehlikesi geçirerek yaralanmalarına sebebiyet verdikleri gerekçesi ile 3 yıldan 15 yıla kadar hapislerini istedi. Savcı Çiçek, süvari-kaptan Erkan Atalay İ.'nin olay nedeniyle asli-tam kusurlu bulunduğunun bilirkişi raporuyla tespit edildiğini belirterek, hakkında yakalama kararı çıkartılmasını talep etti.
 
İddianamedeki bilirkişi raporunda usta gemici Özay Y. ile çimacı Levent D.'nin kazada kusurlarının bulunmadığı tespitine yer verildiğine vurgu yapan Savcı Çiçek, dosyada bulunan CD görüntüleri, olay yeri incelemesi, tanık, müşteki ve şüpheli ifadeleri dikkate alındığında  Özay Y..ile Levent D.'nin olay nedeniyle müşterek sorumlu oldukları ve bu nedenle kusurlarının bulunduğunu iddia etti. Anne Ebru Güleren Yılmaz'ın kazanın, insiyatifi dışında meydana geldiğini anne Yılmaz'ın da kusurunun bulunmadığını belirtti.
 
İddinamede yer alan bilirkişi raporunda suvarinin NETA almadan (araçların alınmasının tamamlanıp kapağın kapatıldığına ilişkin onay) ve ekranı kontrol etmeden gemiye yol vermiş olması sebebiyle kazanın meydana geldiği kaydedildi. Levent D. ve Özay Y.'ye kusur atfedilemeyeceği anlatılan bilirkişi raporunda, Erkan Atalay İ.'nin tecrübeli bir kaptan olup, gemiyi hareket ettirmeden önce aşağıda bulunan usta gemici Özay Y.'den NETA alması, bununla yetinmeyip bizzat kaptan köşkünde bulunan panelden kontrol edip, emin olduktan sonra gemiye yol vermesi gerektiği ifade edildi. Süvari-kaptan Erkan Atalay İ.'nin bunları yapmadığı için henüz kapak kapanmadan gemiye girmekte ve kapak üzerinde olan araca rağmen gemiye yol verdiği, bu durumda kazanın meydana gelmesine sebep olduğu anlaşıldığından asli-tam kusurlu görüldüğü aktarıldı. İskelede bulunan ve araçları yönlendiren çımacı Levent D.ve gemide araçları yerleştiren usta gemici Özay Y.'nin kendilerine verilen görevleri usulune uygun olarak yaptıkları, bu nedenle de kusursuz oldukları kanaatine varıldığı anlatıldı.