Andrew McCarthy ile Kullanıcı Deneyiminin Temelleri

Madrid’de 1973 yılında Instituto de Impresa adıyla kurulan IE Business School 4 Haziran’da Raffles Hotel’de bir seminer gerçekleştirdi. Üniversitenin akademik kadrosunda yer alan Andrew McCarthy’nin “Kullanıcı Deneyiminin Temelleri” konulu semineri oldukça ilgi gördü.

cumhuriyet.com.tr

“Kullanıcı Deneyimi / Users Experience”
Yeni bir uygulamaya yapılan inanılmayacak kadar yüksek yatırımlarla ilgili son teknoloji haberlerini inceledikten sonra kendinizi "UX" teriminin tam olarak ne anlama geldiğine kafa yorarken bulduğunuz oldu mu? Tasarım, yazılım ve hizmet dünyasında son zamanlarda popüler olmasına rağmen, Kullanıcı Deneyimi, yani kısaca UX,  interaktif dijital medya dünyasında yeni ya da nadir kullanılan bir terim değildir. Kullanıcı Deneyimi, insanların davranışlarına, aralarındaki iletişime ve ilişkilere ilişkin yüksek memnuniyet ve etki sağlamak üzere neredeyse her alana veya girişime uygulanabilecek bir odak noktasını ifade eder. Kullanıcı Deneyiminin niteliği ve ticaret, tasarım ve teknoloji alanlarına yönelik doğrudan uygulamaları hakkında interaktif bir tartışma ve uygulamalı atölye çalışmaları için bize katılın. 
 
Andrew Peter Wallace McCarthy, tasarımcı, danışman, yönetici, girişimci, yenilik teşvikçisi ve eğitmendir. Doğduğu şehir olan New York'ta ve dünya genelinde çok uluslu şirketlerde sanat direktörü ve kreatif direktör olarak çalışan ve şirketlere yaratıcılık, strateji, yenilik süreçleri, kullanıcı deneyimi ve tasarıma ilişkin danışmanlık sağlayan Andrew, bu alanda yaklaşık yirmi yıllık bir deneyime sahiptir. İspanya Madrid'de bulunan Instituto de Empresa'da Doçent Doktor olarak tasarım yönetimi, görsel iletişim, insan merkezli tasarım, yaratıcılık ve girişimcilik dersleri vermekte ve Impact Hub, Teamlabs, h2I, IDE ve Studio Banana eğitim ortaklıklarıyla birlikte çalışmaktadır. Andrew, çeşitli şirketlerle yenilik, tasarım veya kullanıcı temsilciliği yetkilisi olarak çalışmakta ve grupları ve bireyleri risk almaya teşvik ederek birçok start-up fikrinin oluşmasına yol göstermektedir.
 
IE Business School hakkında:
Madrid’de 1973 yılında Instituto de Impresa adıyla kurulan IE Business School bugün, özellikle işletme ve finans yüksek lisans programları ile dünya çapında haklı bir üne sahiptir. Her yıl yüksek lisans programları için 90 ülkeden iki bine yakın kişinin tercih ettiği IE Business School’da; akademik kadronun yarıya yakını İspanya dışı kökenli. Okulun 102 ülkeye yayılmış 46 bin kişiye yakın bir de mezun ağı bulunuyor.
The Economist dergisi 2015 yılı Executive MBA okulları listesinde IE Business School 1. sırada yer alırken; The Financial Times dergisinin 2015 yılı listesinde dünyada 12. sırada yer alıyor.
The Economist Executive MBA Ranking
http://www.economist.com/whichmba/executive-mba-ranking/2015
The Financial Times MBA Ranking
http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-ranking-2015