Alışverişe devam

İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş, İstanbul Ticaret Odası tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin desteği ile 22 Kasım'da "Alışveriş İçin Gün Bugün" sloganıyla başlatılan alışverişi teşvik kampanyasına ilginin giderek büyüdüğünü belirterek, alışverişe devam ederek Türkiye ekonomisine destek olunmasını istedi.

cumhuriyet.com.tr

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, İTO tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin desteği ile 22 Kasım'da "Alışveriş İçin Gün Bugün" sloganıyla başlatılan alışverişi teşvik kampanyasına ilginin giderek büyüdüğünü belirterek, alışverişe devam ederek Türkiye ekonomisine destek olunmasını istedi. İTO Başkanı Murat Yalçıntaş yaptığı açıklamada, "Alışveriş İçin Gün Bugün" kampanyası çerçevesinde mağazaların vitrinlerine kampanya afişlerini asmaya başladığını ifade ederek, kampanyalarda indirim oranlarının yüzde 10 ile 70 arasında yer aldığını, indirim oranlarının kampanyaya katılan derneklere göre değişiklik gösterdiğini belirtti. Kampanyaya katılan dernek sayısının 32'ye, katılım gösteren firmaların 16 bine ulaştığını, satış noktası sayısının ise 75 bini aştığını kaydeden Yalçıntaş, dernekler dışında çeşitli sektörlerden bağımsız mağazaların da yoğun katılım taleplerini İTO'ya ulaştırdıklarına dikkat çekti.

 

“Krizin kendisinden çok dedikodusu zarar veriyor"

ABD'de başlayan ve gelişmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere doğru yayılma eğilimi gösteren küresel mali krize değinen Yalçıntaş, krizin kendisinden çok ‘dedikodusunun’ büyük zarar verdiğine işaret etti. Yalçıntaş, “Kriz söylentileri tüketicileri alışverişten alıkoymakta, taleplerini erteletmektedir. İmalatçı, toptancı, perakendeci işletmelerimiz ve hizmet veren firmalarımızın krizin yarattığı bu türbülansa girmemeleri ekonomi için hayati öneme sahip. Alışverişe devam ederek ülke ekonomisine destek olalım" dedi.


Ekonominin çarklarının durması halinde sistemi yeniden çalıştırmanın çok zor olacağını vurgulayan Yalçıntaş, “Tüketicinin ve toplumun psikolojisini, moralini yükseltmek ve aynı gemide olduğumuzu hatırlatmak istiyorum. İTO ve İBB olarak başlatılan kampanya ile sağlıklı bir ekonomi, işleyen bir reel sektör, istihdam kapasitesini bozmayan işletmeler ve elbette işini, aşını koruyan tüketiciler için büyük bir kazanım olacaktır. Yani birlikte hareket, hepimize bereket getirecek."