Alexei Volodin’den Prokofyev maratonu

Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın (Bİ- FO), gelenekselleşen piyano maratonu önceki akşam Lütfi Kırdar’da şef Sascha Goetzel yönetiminde Rus piyanist Alexei Volodin’in yorumladığı beş Prokofyev konçertosuyla tamamlandı.

cumhuriyet.com.tr

Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın (Bİ- FO), gelenekselleşen piyano maratonu önceki akşam Lütfi Kırdar’da şef Sascha Goetzel yönetiminde Rus piyanist Alexei Volodin’in yorumladığı beş Prokofyev konçertosuyla tamamlandı. “Günümüzün en iyi piyanisti” dendiğinde ilk akla gelen isimlerden olan Alexei Volodin’in güçlü yorumu, kendisi de piyano konçertolarının çoğunun ilk seslendirilişini yapmış olan Sergey Prokofyev’in 20. yüzyılın Rus bestecileri arasında eşsiz bir yere sahip olduğunu, özellikle piyano ile bağının güçlü ve yaratıcı olduğunu bir kez daha gösterdi.

Nefesleri kesti

Volodin, maratonun ilk konserine 13 Aralık Çarşamba akşamı Porkofyev’in ilk dönem eserlerinden 1. Piyano Konçertosu ile başladı ve sağ kolunu savaşta kaybeden Paul Wittgenstein’in siparişi üzerine sol el için bestelediği 4. Piyano Konçertosu ile devam etti, yine ustalıklı solist yetkinliği gerektiren 2. Piyano Konçertosu ile bitti. Orkestranın büyük takdirle eşlik ettiği piyanist, heyecanla beklenen maratonun ikinci gününe, 14 Aralık Perşembe akşamı, Prokofyev’in son bestelediği piyano konçertosu 5 ile başladı ve teknik zorluklarıyla ünlü çok sevilen 3. Piyano Konçertosu ile tamamladı.

Prokofyev Maratonu, Alexei Volodin’in ününü kanıtlayan nefes kesen mükemmellik ve olgunlukta yorumladığı beş konçerto ve orkestranın her gün daha da yükselen çıtasıyla seslendirdiği Şostakoviç “Vals” ve Prokofyev “1. Senfoni”, Ravel “İspanyol Rapsodisi” ve Avusturyalı besteci Ernst Krenek’in “Orkestra İçin Potpuri”si ile sona erdi.