‘Alacakaranlıktan Fragmanlar’ sergisi Elgiz Müzesi'nde

Türkiye’nin ilk çağdaş müzesi Elgiz’in ev sahipliği yaptığı, sanat tarihçi Marcella Guerrieri küratörlüğünde 23 Ekim’de açılan, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel bölümü profesörü Nilüfer Ergin’in “Alacakaranlıktan Fragmanlar” sergisi 7 Mart’a dek uzatıldı.

Gülçin Gülan

Fotoğraf: Kayhan Kaygusuz

Türkiye ve İtalya’da sanat eğitimi alan, açtığı kişisel ve katıldığı karma sergilerle işlerini uluslararası platforma taşıyan, sadece sanat eserleri değil sanatçı da yetiştiren Ergin, bu sergide, sesin eşlik ettiği metal formlar, metinler, imajlar ve objelerle sürdürülebilir aydınlık için “Alacakaranlıktan Fragmanlar” göstererek çıkış yolunun fark etmekten geçtiğini düşündürüyor.

Sanatçı, kahve ve insanı aynı gemide istifleyen geçmişin yol öykülerinden bugünün zorunlu göçlerine aynı istifçi zihniyetin sürdüğünü, bedelini ödeyenler içinde geleceği inşa edecek çocukların olduğunu nota sehpasına yerleştirdiği defterdeki satırlarla gösteriyor.

Zeynep Yavuzcezzar editörlüğünde üç dilde hazırlanan sergi kataloğunda altı çizildiği gibi sanatçı, birçok işini bir araya getirerek tek bir iş ortaya koyuyor. Pusulayla girdiğiniz sergiden Suriye kökenli filozof Publilius Syrus’un “Tek bir saç teli dahi gölge yapar” sözünü düşünerek ve gölgelerin içinden geçerek küçük bir kayığa doğru çıkıyorsunuz. Bu, ya diğerleri, ya yarınlar sorularıyla “tekinsiz geleceğe” bir çıkıştır.

Bugüne kadar sergiyi sanatla iç içe olan izleyicinin dışında farklı düzeylerde birçok okul ziyaret etmiş. Sanatçı, çocukların ve gençlerin yorumlarından savaş ve göçle ilgili bütün bu dramatik kurguyu anladıklarını duymanın kendisini en çok mutlu ettiği ve umutlandırdığını söylüyor.