Ahmet Naç (06.01.2017)
Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar
cumhuriyet.com.trFark Yaratan Öğretmen Ahmet Naç
Sabancı Vakfı’nın toplumsal gelişmeye katkıda bulunan “sıra dışı kişilerin olağanüstü öykülerini” anlattığı “Fark Yaratanlar” programının sekizinci sezonunun altıncı Fark Yaratan’ı eğitimde yeni modeller arayışında olan ve öğrenmeyi eğlenceli hale getiren yeni nesil sınıf öğretmeni Ahmet Naç oldu.
Geçtiğimiz günlerde açıklanan PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme raporuna göre Türkiye 72 ülke arasında 52. sırada. PISA’ya göre Türkiye’deki öğrenciler, fen bilimleri, okuma becerileri ve matematik alanında zayıf. Raporun yayınlanmasının ardından, Türkiye’de birçok kurum ve kuruluş bir süredirsorunun nasıl çözülebileceği konusunda fikir yürütüyor ve eğitimde yeni modeller üzerine tartışıyor. Bir sınıf öğretmeni de başka türlü bir eğitim ve daha iyi bir gelecek için tek başına uğraşıyor.
Ahmet Naç öğretmenlik mesleğine Siirt'in bir köyünde başladı. 5 yıl orada çalıştı. Daha sonra ise İstanbul Esenler'deki Mehmet Akif Ersoy İlkokulu'na tayin oldu.
Ahmet Naç, Manchester Salford Üniversitesi’nin eğitim süreçleri ile ilgili 3 yıl süren bilimsel araştırmasını inceledi. Buradan aldığı ilhamla, 5 yıldır görev yaptığı okul yönetimiyle konuşup, okuldan izin alarak nasıl daha iyi bir eğitim modeli oluşturabilir diyerek yola koyuldu.
İdealist öğretmen Ahmet Naç tarafından önce sınıfın fiziki koşulları değiştirildi. Her sınıfa bir kütüphane kuruldu. Müzik enstrümanları temin edildi. Çocukların daha uygun ortamlarda resim yapabilmeleri için boyalar ve şövaleler getirildi. Diğer öğretmenler bu uygulamadan ilham aldı ve okuldaki 8 sınıf daha renklendi. Naç, sınıfta ders anlatırken alışılagelmiş yöntemlerin dışına çıkıyor. Ahmet Naç, dersleri öğrencilere sevdirmek için rap müzikle ders işliyor, okul bahçesinde öğrencileriyle resim atölyeleri gerçekleştiriyor, onları 1. sınıfta basketbol ve tenis ile tanıştırıyor. Sınıfı dört duvarın dışına taşıyarak öğrenmeyi keyifli bir hale getiriyor.
Yeni nesil öğretmen Ahmet Naç sınıftaki değişim için velileri de hikayenin bir parçası haline getirdi. Maddi imkanı olanlar maddi destek verdi; maddi imkanı olmayanlar ise okula gelip sınıfların yeniden tasarlanması için çalıştı. Ahmet Naç ve öğrenci velileri sınıfların hem şeklini, hem de havasını değiştirdi.
Ahmet Naç bir öğretmen olarak eğitimde yaşanan sorunlara bahaneler üretmedi. Sadece derslerine girip standart bir yol izlemek yerine, başka bir eğitim modelinin izini sürdü. Eline boya fırçasını aldı, sınıfını baştan yarattı. Ders işleme yöntemleri açısından yeni bir model geliştirdi. Hem eğitim dünyasında, hem de çocukların geleceğinde unutulmayacak kocaman bir fark yarattı.