ABD'de Süper Bowl heyecanı
Amerikan futbol liginin final maçı niteliğindeki Süper Bowl karşılaşmasında, Seattle Seahawks, Denver Broncos'u 43-8 mağlup etti.
AANew Jersey'in Metlife Stadyumu'nda 48'incisi gerçekleşen mücadelede karşılaşmayı baştan sona üstün götüren Seahawks, ilk yarısını 22-0 gibi önemli bir farkla önde tamamladığı maçın ikinci yarısında da rakibine şans tanımadı ve maçtan 43-8 galip ayrılarak kupanın sahibi oldu.
Amerikan Futbol Ligi'nin (NFL) en iyi defansına sahip takımı olarak gösterilen Seattle Seahawks, ligin en iyi hücum yapan takımı olarak bilinen Denver Broncos'u etkili defans oyunu ve hızlı hucümlarla yenmeyi başarırken, 1993 yılından bu yana Süper Bowl finallerinin en farklı skoruna imza attı.
Karşılaşma için Metlife Stadı'nın tribünlerini dolduran binlerce taraftar devre arasında Bruno Mars'ın davullarla başladığı performansına, ünlü rock grubu Red Hot Chili Peppers'in eşlik etmesiyle eğlenceli dakikalar yaşadı.
Hayat duruyor
ABD'nin en önemli spor etkinliklerinden birisi olan Süper Bowl karşılaşmasını milyonlarca ABD'li ekran başında, bazıları ise bar ve restoranlarda arkadaşları ile izledi.
Karşılaşmayı yerinde izlemek isteyen binlerce sporsever ABD'nin dörtbir tarafından New York ve New Jersey'e akın ederken, aralarında Michael Douglas, John Travolta, David Beckham gibi bir çok ünlü de tribünden izledi.
Hava durumunun da beklenenden daha iyi olması taraftarları stada çeken diğer bir etmen oldu. New York'ta haftasonu genelinde havanın açık ve sıcaklığın 5-10 derece arasında seyretmesi maça ilgiyi artırdı.
Süper Bowl karşılaşması için önceki yıllarda, Ocak ve Şubat aylarında genellikle havanın ılık olduğu güney bölgeleri seçilirken bu yıl, hava sıcaklığının mevsim normallerinin altında seyrettiği New Jersey'in seçilmesi organizatörleri ve sporseverleri endişelendirmişti.
Manhattan'a yarım saat uzaklıkta bulunan Metlife stadında karşılaşma öncesi, devre arası ve sonrasında görsel şovlar ve havai fişek gösterileri de büyük ilgi çekti.
Karşılaşmanın ardından galip takımın taraftarları zaferlerini doyasıya eğlenceyle kutladı. New York'taki Empire State binası da kazanan takım Seattle'ın renkleri ile ışıklandırıldı.
Seattle Seahawks'ın taraftarları karşılaşmanın ardındanTimes meydanında takımlarının zaferini kutladı.
Ekonomik etkisi büyük
Super Bowl organizasyonu bir spor karşılaşması olmasının ötesinde ekonomik bir etkinlik olarak da değerlendiriliyor. Bu yılki organizasyonda New York/ New Jersey bölgesinde yapılacak harcamanın uzmanlarca yaklaşık 200 milyon dolar olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyordu.
Karşılaşmanın düzenlendiği kentlerde ekonomik aktivitelerin artmasının yanı sıra, tv yayını ve reklam gelirleri ile de önemli bir ekonomik kazanç sağlıyor. Reklam gelirlerinde ilk organizasyonun yapıldığı 1967 yılından bu yana Super Bowl final maçı reklam verenlerin gözde platformu olmuş durumda.
İlk yıllar dakikası 85 bin dolar olan reklam tarifesi 19. finalle birlikte 1 milyon dolar sınırını geçti. 2012 yılına gelindiğinde ise 30 saniyelik reklamın ücreti 3 buçuk milyon dolara kadar yükseldi.