58 yıl sonra ikinci yerli
Yeni yerli otomobil için 13 yıllık yatırım süresi belirlendi. Sadece elektrikli olarak üretilecek otomobilin yıllık kapasitesi 175 bin araç.
Hakan AkarsuTürkiye’nin ilk yerli otomobili olarak 29 Ekim 1961’de yollara çıkan, ancak çeşitli nedenlerle seri üretime geçemeyen “Devrim”den 58 yıl sonra, dün yeni yerli marka otomobil tanıtıldı.
İlk olarak 2011 yılında gündteme gelen yeni yerli marka otomobille ilgili ilk tanıtım dün Gebze’de yapıldı.
Fikri mülkiyet haklarının tamamı yurtiçinde bir şirkete ait olacak elektrikli otomobil için 22 milyar lira sabit yatırım bedeli öngörülürken, SUV olan ilk modelin 2022’de üretilmeye başlaması hedefleniyor. Model sayısı 2030 yılına kadar beşe çıkacak. Bursa Gemlik’te kurulacak fabrikanın yıllık kapasitesi 175 bin araç olacak. Markanın adının belirlenmesi 2020 ortasında tamamlanacak. 2021 yılında açılışı yapılacak fabrikada 4 bin 323 kişinin istihdam edilmesi hedefleniyor.
TSK’NİN ARAZİSİ
Yerli otomobilin ön gösterimi için düzenlenen törende konuşan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Gemlik’te Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) ait 4 milyon metrekarelik alanın 1 milyon metrekaresinin Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) fabrikasına tahsis edileceğini söyledi. Erdoğan, yerli otomobil için dünyada benzer projelerde kullanılan ön satış modelinin başlatılabileceğini de söyledi. TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, aracın 500 kilometre menzile sahip olacağını söyleyerek tüketicide yaygın olan menzil korkusu yaşatmayacağına işaret etti. Karakaş, GSM üzerinden sürekli ağa, yani internete bağlı olacak aracın akıllı ev ve şehir uygulamalarıyla entegre olacağını ifade etti. l GEBZE