Kara Kuvvetleri Komutanlığı kabul heyetinin, uçuş testlerinde beklenen performansı gösteremeyen 9 erken duhul İtalyan ATAK helikopterini yine reddettiği öğrenildi. Bu gelişme AgustaWestland ile ortak üretimi yapılacak 50 ATAK helikopterinin geleceğini de belirsizliğe sürükledi. Kara Kuvvetleri, daha önce de “ağırlık”, “denge” ve “titreşim”gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getirmediği için helikopterlere onay vermemişti. Bu yüzden helikopterlerin kabulü için sözleşme değişikliğine gidilmişti. Ancak Kara Kuvvetleri geçen hafta yapılan testlerde helikopterleri yine beğenmedi. Kara Kuvvetleri, İtalya’dan alınan ve Kasım 2012’de teslimatının gerçekleşmesi gereken 6 erken duhul saldırı helikopterine, “teknik şartnameyi yerine getiremediği” için onay vermiyordu. ATAK helikopterlerinin ön tarafının arka tarafına göre daha ağır bastığı belirtiliyordu. Helikopterin dengelenmesi için arka tarafına ağırlık konulması durumunda ise teknik şartnamedeki ağırlığın üzerine çıkılıyordu. Ağırlık farkı ise Güneydoğu nAnadolu’da dağlık arazide görev yapacak olan helikopterlerin istenilen irtifaya çıkmasını ve havada kalış süresini etkiliyordu. Sivil Savunma Müsteşarlığı’nın bu nedenden ötürü ATAK helikopterlerinin teknik şartnamesinde değişikliğe gittiği bilgisi kulislere yansımıştı. İkinci kez reddedildi Acil ihtiyaç kapsamında, mevcut ATAK projesine
ek olarak 2010’da 9 adet T-129 alımına karar verilmişti. T-129A erken duhul helikopterinin ilk ikisinin öncelikle öğretmen pilotların eğitimlerinde kullanılması, geçen mart ayından itibaren de Güneydoğu’ya kaydırılması planlanıyordu. Ancak Kara Kuvvetleri hem Kasım 2012’de hem de geçen hafta yapılan kabul testlerinde helikopterlere onay vermedi. Bu projenin ardından ise TAI’nın, 51 adet T-129 teslimatına başlaması öngörülüyordu. Erken duhul helikopterlerinin kabul edilmemesi ortak üretimi yapılacak ve 3 milyar dolar maliyeti bulunan 50 helikopterin geleceğini de belirsizliğe soktu.