3. Köprü için beş nokta belirlendi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, üçüncü köprü yapılmasıyla ilgili son birkaç yıldır Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla çalışmalar yürütüldüğünü ve güzergahların beş nokta olarak belirlendiğini söyledi. Topbaş, "Köprünün yapılacağı yerle ilgili son kararı Başbakanımız verecek. Başbakanımızın, havzalar ve ormanlar üzerindeki hassasiyetini biliyoruz" dedi.
cumhuriyet.com.trİstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'a üçüncü köprünün yapılmasıyla ilgili iki noktanın ağırlık kazandığını belirterek, ''Köprünün yapılacağı yerle ilgili son kararı başbakanımız verecek'' dedi.
Topbaş, İstanbul'a üçüncü köprü yapılmasıyla ilgili son birkaç yıldır Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla çalışmalar yürütüldüğünü ve güzergahların beş nokta olarak belirlendiğini söyledi.
Başbakan Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile helikopter uçuşuyla havadan inceleme yaptıklarını ve haritalar üzerinde değerlendirmelerde bulunduklarını ifade eden Topbaş, şöyle devam etti:
''Üçüncü köprünün yapılmasıyla ilgili iki nokta ağırlık kazandı. Köprünün yapılacağı yerle ilgili son kararı Başbakanımız verecek. Başbakanımızın, havzalar ve ormanlar üzerindeki hassasiyetini biliyoruz. İstanbul iki kıta üzerine kurulmuş bir kent. Bir görüş var ki 'Marmaray tamamlansın ve görelim...' Hep böyle yapıldı. İlerisi görülmeden, sıkıştıkça çözüm arandığı için sıkıntılar ortaya çıktı. Bu projede ilerisi görülüyor. Kentin günlük hareketliliği 40 milyona ulaştığı zaman, İstanbul uluslararası geçiş noktası olduğu için ulaşımda yenilikler gerekiyor. İstanbul'un belki 1-2 köprü ihtiyacı daha olabilir ama bunu yaparken de kenti rahatsız etmemeye özen gösteriliyor''
Türkiye Çevre Koruma ve Yeşillendirme Kurumu (TÜRÇEK) Yönetim Kurulu Başkanı Barbaros Gönençgil, İstanbul Boğazı’na yapılacak 3. köprünün, trafik sorununa kalıcı çözümler getirmekten çok rant ve çevresel problemler getireceğine dikkat çekti. Gönençgil, 3. Köprüden vazgeçilerek, deniz yolu alternatiflerinin geliştirilmesi ve toplu taşımacılığın yaygınlaştırılmasını istedi. TÜRÇEK Yönetim Kurulu Başkanı Gönençgil yaptığı açıklamada, İstanbul’un trafik problemi için çözüm olarak önerilen 3. köprünün, Boğaz'ın kuzeyinde son doğal alanlar içinde olmasının, çevresel kayıpları artıracağını ve susuzluk sorununu da çözümsüz hale getireceğini belirtti.
İstanbul’un su toplama havzalarının, 3. köprü ve bağlantı yollarının tehdidi altına gireceğine ve kullanılamaz duruma geleceğine dikkat çeken Gönençgil, şunları kaydetti: “Melen gibi projelerle başkalarının hakkı olan suyun İstanbul’a getirilmesinin de çözüm olmadığını anladığımız şu günlerde İstanbul’un trafik sorununa kalıcı çözümler getirmekten çok rant ve çevresel problemler getirecek 3. köprüden vazgeçilmesi en doğru yoldur. Bunun yerine deniz yolu alternatiflerinin geliştirilmesi ve toplu taşımacılığın yaygınlaştırılması ve en önemlisi ulaşımda da kentli bilincinin geliştirilmesi gereklidir.”