22 TL’lik elektrik tüketti, 78 TL fatura ödedi
Erzurum'da asgari ücretle özel sektörde çalışan Erdal Kara, evinde tükettiği 22,50 TL'lik elektriğe yüksek vergiler, katkı ve gecikme paylarının eklenmesiyle 78,20 TL'lik fatura gelmesine tepki gösterdi.
CHA
Yüksek elektrik faturası, vatandaşların tepkisini çekiyor. Son aylarda kabaran elektrik faturalarına birçok vatandaş isyan etti. Önceki aylara göre elektrik faturası kabarık gelen vatandaşlar, hükumeti ve dağıtım şirketini suçladı. Vatandaş farkında olmadan tükettiği elektriğin üç katı faturayı ödeyebiliyor.
"SOYGUN DÜZENİ"
Asgari ücretle özel bir şirkette şoför olarak çalışan Erdal Kara, kullanmadığı elektriğin bedelinin kendisine ödettirilmesine karşı çıktı. Evinde tükettiği 22,50 TL tutarındaki faturanın yüksek vergiler ve katkı payları ile 78 TL'ye çıktığını belirten Kara, "Soygun düzeni. Kullanmadığım elektriğin bedelini ödüyorum. Asgari ücretle 4 çocuk okutuyorum. Çocuğumun süt parasını, kullanmadığım elektrik bedeli ödemek ağırıma gidiyor. Kaçak elektrik kullananların parasını bizden çıkaranlara hakkımı helal etmiyorum." diye konuştu.
Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay da yıl başından itibaren il genelinde elektrik faturalarında artışlar olduğunu ve sorunu ARAS Elektrik Dağıtım yetkililerine ilettiklerini söyledi. Altay, vatandaşların faturalarını incelemelerini ve bu konuda duyarlı olmalarını istedi.
"İKİ FATURA YANSIMASI SIKINTILI"
Zaman zaman tüketicilere iki faturanın birlikte yansıtıldığının altını çizen Altay, şöyle konuştu:
"Tüketicilere bazen çift fatura yansıyabiliyor. Özellikle 2016'nın başında bu konuda çok şikayet aldık. Aras Elektrik yetkilileriyle de görüştük. '2016 da hesap kesim tarihi değiştiği için çift fatura yansıyabiliyor' dediler. Ödeme gücü olan var, olmayan var. 700 TL emekli maaşa alan için 70 TL büyük para. Faturalarda herhangi bir usulsüz durum yok. İki fatura yansıması sıkıntılı oluyor. Katkı paylarının kaldırılması için mücadele veriyoruz. Katkı payları gizlendi, nereye ne harcandığını bilmiyor vatandaş. Bu arada çoğu tüketici bankalara otomatik talimatla faturalarını yatırıyor. Vatandaş, mail yoluyla faturasını talep edip incelesin. Bir vatandaştan üç tane fatura otomatik ödemeden ve elden alınmıştı. Bilinçli tüketiciler, gelen faturaları kontrol etsin. Her ne kadar faturalar bilgisayardan çıksa da neticede insan elinden geçiyor, hata olabilir. Bu gibi hatalarla çok karşılaştık. Faturası kabarık gelenler tüketici hakem heyetlerine müracaat etsinler."