'2019’da iç pazarın büyümesine odaklanacağız'

OSD Başkanı Yenigün, bu yıl toplam üretimin 1.4 milyon adet olacağını tahmin ettiklerini söyledi.

Hakan Akarsu

Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) 45’inci Olağan Genel Kurulu’nda konuşan OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, 2019 yılında otomotiv sektörünü etkileyecek konular ve atılması gereken adımlarla ilgili önemli mesajlar verdi. OSD Başkanı Yenigün, “İhracat pazarlarımız, AB pazarındaki gelişmeler ve Brexit’e ek olarak; SUV pazarında yaşanan artış ve dizel talebindeki ciddi daralma sebebiyle bizleri etkilemeye başladı” dedi.

Daralma sürecek

Yenigün, “2019, iç pazarın ciddi daralmasına karşın, ihracatın kısmi yavaşlaması ile üretim seyrinin kısmen korunmaya çalışılacağı bir yıl olacak. Ancak, OSD olarak sektörün diğer sivil toplum kuruluşlarıyla ortak hareket ederek, iç pazarın bütün segmentlerde büyümesi ve yeni yatırım çekilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması noktasında, devletimizin de önemli destekleriyle çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.

2019’da Türkiye otomotiv sanayiini etkileyen temel etmenleri küresel rekabet, korumacı ticaret anlayışı, iç pazardaki daralma ve ihracat pazarlarındaki durağanlaşmaya paralel olarak üretimde beklenen azalma şeklinde sıralayan Yenigün, “İhracat pazarlarımız, dizel talebindeki ciddi daralma sebebiyle bizleri etkilemeye başladı. Bu şartlar altında 2019’da sanayimizin tahmini toplam üretiminin 1.4 milyon adet civarında olmasını bekliyoruz. Toplam üretimin 1.2 milyon adetinin ise ihracat olarak gerçekleşmesini beklemekteyiz” dedi.

Tüm bu gelişmeler ışığında 2019’da iç pazar ve üretimde daralma sürecinin devam edeceğini öngördüklerini belirten Haydar Yenigün, “Ayrıca, ihracatta yavaşlama sürecinin de bu dönemde maalesef hız kazanma eğilimine girmesini bekliyoruz. 2019 iç pazarın ciddi daralmasına karşın, ihracatın kısmi yavaşlaması ile üretim seyrinin kısmen korunmaya çalışılacağı bir yıl olacak” bilgisini verdi.

Perakendeciler buluşuyor

OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği tarafından her yıl düzenlenen Otomotiv Kongresi bu yıl “Otomotiv Perakendeciliğinde Dijital Dünya” temasıyla 21 Mart 2019’da gerçekleşecek. 

OYDER Başkanı Murat Şahsuvaroğlu’nun açılışını yapacağı kongreye Peugeot Türkiye Genel Müdür İbrahim Anaç, Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, Amerikan Ulusal Otomotiv Bayileri Derneği önceki dönem Başkanı Wesley Lutz, Sophus 3 Kurucusu Marcus Hodgkınson, Cambria Automobiles Pazarlama ve CRM Direktörü Ian Godbold, Barchetti Group CEO’su Andreas Barchettı ve Autorola Global Satış Direktörü Morten Holmsten başta olmak üzere otomotiv sektörünün yerli ve yabancı yöneticileri katılacak.

3 yeni sportif Egea

Tofaş’ın ürün geliştirme sürecine liderlik ederek, 1 milyar doları aşan yatırımla hayata geçirdiği Egea model ailesinin Hatchback ve Station Wagon modelleri, mart ayı itibarıyla yepyeni sportif versiyonlarıyla satışa sunuldu. Street ve Sport versiyonları Egea’nın Hatchback versiyonunda tercih edilebilecekken; S-Design versiyonu ise Hatchback ile Station Wagon gövde tipinde sunuluyor. Fiat Motor Sporları Takımı’nın yarattığı dinamizmi seri üretim otomobillerde sunmak istediklerini belirten Marka Direktörü Altan Aytaç, “Pazarın yeni lideri Egea Sedan’ın başarısını, HB ve SW versiyonlarında sunduğumuz 3 farklı donanım versiyonu ile pekiştirmeyi hedefliyoruz” dedi. 

Subaru e-boxer hibrit motorunu tanıttı

Japon üretici Subaru, Avrupa pazarında sunduğu ilk elektrikli Subaru modelleri olan Subaru XV e-Boxer ve Yeni Forester e-Boxer’ı tanıttı. Subaru XV ve Yeni Forester modellerinde kullanılan yeni motor, markanın iki ana özelliği olan “Boxer” motor ve “Simetrik Sürekli Dört Çeker” teknolojilerinin birleşiminden oluşuyor. 

Hyundai dijital anahtara geçti

Hyundai, son tanıttığı Dijital Anahtar ile dikkatleri üzerine çekti. Cep telefonu uygulaması üzerinden indirilerek kullanılabilen bu yeni sistem, Yakın Alan İletişim (NFC) teknolojisi ile çalışıyor. Aracın kapısına yakın bir yerde devreye giren NFC, dijital anahtar yüklü bir cep telefonunu algılıyor. Giriş tanıma için kullanılan NFC anteni ise, sürücü ve ön yolcu kapılarının kollarında bulunurken ayrıca motoru çalıştırmak için de kablosuz şarj ünitesinin içine yerleştiriliyor. Böylelikle kapıları açmak veya motoru çalıştırmak için fiziksel anahtarı kullanmaya da gerek kalmıyor.
Hyundai, bu yeni teknolojiye ilk olarak Yeni Sonata modelinde yer verdi.

Pistlerde doğdu yol için üretildi

Audi’nin ilk kez 2006’da üretimine başladığı spor modeli R8’in yeni nesli V10 motoru, motor sporlarının dinamizmini yolda yaşamak isteyen otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu. Yeni R8, bir önceki nesle göre daha sportif tasarımın yanında, daha güçlü motorlara sahip. Coupe ve Spyder versiyonları geliştirilen R8, Audi mühendisleri tarafından “Bir yarış otomobiline en yakın seri üretim otomobil” olarak tanımlanıyor. Motor versiyonuna bağlı olarak R8’de, ek olarak “kuru”, “ıslak” ve “kar” sürüş modları bulunuyor.