15 Mart tüketici hakları günü

Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Niyazi Kavar, tüketici hakları için kolaylaştırıcı düzenlemeler yapılması gerektiğini bildirdi.

cumhuriyet.com.tr

Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Niyazi Kavar, 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü nedeniyle yaptığı yazılı açıklamada, küresel kriz nedeniyle iflaslar, işten çıkarılmalar, ödeme güçlüğü içine düşmeler, açlık ve yoksulluk ile buna bağlı intiharlar, evliliklerin son bulması, cinayetler, cinnet geçirmeler, hırsızlık ve kapkaç gibi konuların kamuoyunda daha çok gündeme geldiğini kaydetti.

Bazı kredi kartı sahiplerinin temerrüte düştüğünü veya takibe alındığını, benzer bir durumun tüketici kredilerinde de yaşandığını belirten Kavar, bunun için borçların yeniden yapılandırılmasına olanak veren yasal bir düzenlemenin bir an önce yapılması gerektiğine dikkati çekti.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yapmayı düşündüğü değişiklikleri dikkatle izlediklerini kaydeden Kavar, açıklamasında şunlara yer verdi:
''Taslakta eser sözleşmesi ve ulaştırma hizmeti gibi mal ve hizmetlerin kapsama alınması ayıplı mal ve hizmet karşısında satıcıya başvurunun 30 gün ile sınırlandırılması, indirimli satışlara düzenleme getirilmesi kapıdan satışlarda cayma süresinin 14 güne çıkarılması azami tamir süresinin 30 gün olarak belirlenmesi gibi konularda tüketici lehine olan yenilikler bulunmaktadır. Buna rağmen tasarı taslağının bazı maddeleri tüketici aleyhine sonuçlar doğuracak hükümler içermektedir. Piyasanın aktif unsurlarından birini teşkil eden tüketiciler bu ilişkinin ekonomik açıdan güçsüz ve ezilen yanıdır. Tüketicinin haklarına kısa zamanda ve etkin bir şekilde kavuşmalarını zorlaştırıcı değil, kolaylaştırıcı düzenlemeler yapılmalıdır. Evrensel tüketici haklarının gerisine düşmemek için tasarı taslağının tüketiciler aleyhine sonuç doğuracak hükümlerinin yeniden ele alınarak tüketici lehine düzeltilmesi gerekmektedir.''