Zamlar Rus turisti kaçırdı
Tatil fiyatları yüzde 100 arttı. Türkiye’nin artık Maldivler’den daha pahalı olduğunu düşünen Ruslar yeni yerler aramaya başladı. 1 milyon turist kaybı bekleniyor.
CumhuriyetTürkiye’nin turizmde umutlarını bağladığı Rus turizmi enflasyon nedeniyle tehlikede. Tatil fiyatlarının yüzde 100’e yakın arttığını belirten Rus seyahat acenteleri Türkiye’nin Maldivler’den daha pahalı hale geldiğini belirterek geçen yıl gelen 5.2 milyon turistin 4 milyona gerileyebileceği uyarısında bulundu.
Rusya’nın en büyük tur operatörlerinden Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) Başkan Yardımcısı Taras Kobyshchanov, Türkiye’de otel fiyatlarının büyük oranda arttığını belirterek bu durumun bu yıl talebi olumsuz etkileyeceğini söyledi. Kobyshchanov, şöyle konuştu:
“Daha önce 200 bin ruble olan Türkiye tatili şu anda 300-400 bin rubleye çıktı. Rus turistlerin çoğu bu fiyatlara alışkın değil ve son dakikayı bekliyor. Mevcut fiyatlardan dolayı 1-2 milyon Rus turist Türkiye’ye uçamayacak.”
RUSLAR YENİ ARAYIŞTA
Rus turistlerin Türkiye’nin yerine alternatif tatil ülkeleri arayışında olduğunu kaydeden Kobyshchanov, “Yaz sezonunda Maldivler, Birleşik Arap Emirlikleri ve Tayland Türkiye’den daha ucuz hale geldi. Seyahat acenteleri artık bu faktörü dikkate almalılar ve BDT ülkeleri dahil, yeni destinasyonları daha iyi incelemeliler” dedi.
"MALİYETLER YÜZDE 100 ARTTI"
Türk turizmciler ise artan maliyetler nedeniyle zorda. Hem otelciler hem de yerli tur şirketleri enflasyon artışlarını tam olarak yansıtamadıklarını belirtiyor. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı Emitt 2023’te konuşan Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, en yoğun enflasyon artışının otellerde olduğunu söyledi. Dışarı yansıyan artışın yüzde 70’in üzerinde olduğunu belirten Vardar, otellerin maliyet rakamlarınınsa yüzde 100’ün üzerinde arttığını söyledi.
Bloomberg HT yayınına katılan NG Hotels İcra Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür de gıdada yüzde 80, içeceklerde yüzde 70, enerji maliyetlerinde ise yüzde 180 artışlar yaşandığını ancak bunların tamamının fiyatlarına yansıtamadıklarını söyledi. Gür, “Gıda ve enerjideki fiyat artışları belli, bizim konaklama vergisi dışında bir de tanıtım faaliyetleri için ödediğimiz bir maliyet var. Bir Turizm Geliştirme Ajansı kuruldu bakanlığımız tarafından bir de buraya bir pay veriyoruz. Bütün bunlar nedeniyle ister istemez bu maliyetlerin fiyatlara yansıması söz konusu oluyor” dedi.