Elektrikli otomobillerde yüzde 54 seviyesine çıkan gümrük vergisi markaları durdurdu: Ek vergi Çinlileri ürküttü!
MG4’ün giriş fiyatını 969 bin TL’de tutabildiklerini söyleyen CEO Dağtekin, eski vergi oranları devam etse fiyatın 800 bin TL’nin altına inebileceğine dikkat çekti.
Halit BolkanÇinli SAIC Motor’un sahibi olduğu İngiliz otomobil markası MG, yeni modeli MG4 için basın toplantısı düzenledi. Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kaan Dağtekin, MG ile birkaç markanın daha sahibi olan, Çin’in en büyük otomobil üreticisi SAIC’nin Avrupa pazarına yönelik üretim konusunda Türkiye’nin de alternatif ülkelerden biri olduğunu, ancak vergi artışıyla sürecin durakladığını açıkladı.
Türkiye pazarı ve elektrikli otomobillerin pazardaki durumuyla ilgili sorulara yanıt veren Dağtekin, yılda 7 milyon adet otomobil üreten SAIC’nin Türkiye’ye yatırım yapması için iki yıldır çalışmalar yaptıklarını, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi’nden destek aldıklarını ve sanayi ve teknoloji bakanıyla çeşitli görüşmelere yaptığını söyledi.
SAIC DESTEK VERDİ
Vergi mevzuatı ve gümrük vergisine değinen Dağtekin şöyle konuştu:
“Sürekli vergi mevzuatı değişen, sürekli oyun kuralları değişen bir ülke için yatırım yapmak ve riske girmek mi yoksa daha durağan, daha önü arkası belli bir yerde yatırım yapmak mı? Dolayısıyla bu çabamızda bir darbe aldık ama uğraşmaya devam edeceğiz. Hâlâ umudumuz var. Yüzde 54’e yükselen gümrük vergisi nedeniyle rekabetçi fiyat oluşturma konusunda zorlandık ama SAIC’nin verdiği destekle MG4’ün giriş fiyatını 969 bin TL’de tutabildik. Eski vergi oranları devam ederse fiyat 800 bin TL’nin altına inebilir.”
ANLAŞMA YAPILABİLİR
BDDK’nin yeni genelgesiyle Türkiye’de üretilen elektrikli otomobillere yönelik kredi desteği konusundaki soruma cevap veren Dağtekin, kamu ya da özel bankalarla markaların faiz oranıyla ilgili anlaşma yapabileceklerini ancak BDDK’nin kredi kullanma oranı ve vadelerle ilgili bir cevabının olmadığını söyledi.
TÜRKİYE’DE İKİ FARKLI KUR
Seçime kadar pazarda temponun yüksek olacağını, seçimden sonrası için belirsizliğin söz konusu olacağına dikkat çeken Dağtekin, “Türkiye’nin cari açığı ve Merkez Bankası’nın mevcut pozisyonu endişelerimizi biraz artırmaya başladı. Türkiye’de iki farklı kur oluşmaya başladı, ki bence her şeyin ötesinde bu bir risk. Seçimden sonra çok başka tablolar çıkabilir. Artık Merkez Bankası ile ilgili şeyler ekonomide eskisi kadar etkili değil” açıklamasını yaptı.
ÖTV ZAMANLA DÜŞÜRÜLEBİLİR
ÖTV indirimi ya da ÖTV’nin kaldırılmasına yönelik ise Dağtekin şunları söyledi:
“ÖTV’nin düşeceğine ihtimal vermiyorum. Tabii şu olabilir, ilk otomobil alanlar için ÖTV’de bir indirim, bir ilk adım avantajı sağlanabilir. Bizim ODMD ile hükümete sunduğumuz bir önerimiz vardı: ÖTV’nin 10 yıl içinde yavaş yavaş inmesi. Çünkü ÖTV’yi bugün indirdiniz tamam çok güzel otomobil alacak kişileri mutlu ediyorsunuz ama milyonlarca insanın da araçlarının da ikinci el değerlerini düşürüyorsunuz.”