Airfryer ve kahve makinesi satışlarında artış
Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz, evde tüketimin artmasıyla birlikte kahve makinesi satışlarında yüzde 100, airfryer satışlarında ise yüzde 300 artış yaşandığını söyledi. Öksüz, kuaföre gitmeye gerek kalmayan saç şekillendiricilerin satışlarında da önemli artışlar olduğunu aktardı.
AADüğün sezonunun başlaması ve evde tüketimin artmasıyla son aylarda airfryer (sıcak hava kızartıcısı) satışlarında yüzde 300, kahve makinesi satışlarında da yüzde 100’e varan artışlar yaşanıyor.
Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, Türkiye züccaciye sektörünün 12 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirterek, züccaciyenin en fazla dış ticaret fazlası veren 5 sektör arasında yer aldığını ve en çok markalaşan iki sektörden biri olduğunu söyledi.
Geçen yıl 6,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken sadece 1,5 milyar dolarlık ithalat yaptıklarını aktaran Öksüz, cam, metal, endüstriyel mutfak ve elektrikli küçük ev aletleri olmak üzere 8 alt sektörde de önemli başarılara imza attıklarını bildirdi.
Öksüz, kilogram başına ihracat değerinin 3,75 dolara ulaştığını, bu rakamın ülke ortalamasının 2 katından daha fazla olduğunu vurgulayarak, ihracatın en büyük kısmını yüzde 58 ile AB ülkelerine gerçekleştirdiklerini kaydetti.
DÜĞÜN SEZONU VE ANNELER GÜNÜ HAREKETLİLİĞİ
ZÜCDER Başkanı Öksüz, düğün sezonunun başlaması, Anneler Günü’nün yaklaşması ve evde tüketimin artması nedeniyle züccaciye sektöründe hareketlilik yaşandığını ifade ederek, bu dönemde bazı ürünlerin satışında ciddi artışlar yaşandığını bildirdi.
Özellikle son bir yılda ciddi anlamda “airfryer furyası” yaşandığını dile getiren Öksüz, şu değerlendirmelerde bulundu:
SAÇ ŞEKİLLENDİRİCİ VE MİKSERLERDE DE ARTIŞ VAR
“Yağ kullanmanıza gerek kalmadan ya da tariflerinize göre fırçayla çok az yağ sürerek kısa sürede sağlıklı kızartmalar hazırlama imkanı sunan bu ürünlerin satışlarında adeta patlama yaşanıyor. Son dönemde airfryer satışlarında yüzde 300, kahve makinesinde ise yüzde 100’e varan artışlar yaşanıyor.
Öte yandan, restoran ve kuaföre gitmeden bu alanlardaki ihtiyaçlarımızı evde halledebilme imkanı sunan saç şekillendirici ve mikser gibi ürünlerde de gözle görülür artış var. Ayrıca, cam ürünlerinde ve kupalarda da yoğunluk yaşanıyor.”
Öksüz, düğün alışverişlerinde geçmişe göre çevrim içi (online) talebin arttığını belirterek, çiftlerin artık tek noktadan alışveriş yapmak istediğini, bu nedenle markaların düğün paketlerine ağırlık vermeye başladığını söyledi.