MEB’in maarif modelini meşrulaştırma girişimine eğitimcilerden ‘Bu neyin görüşü?’ tepkisi
Milli Eğitim Bakanlığı, yeni müfredat ile ilgili öğretmenlerin görüşünü istedi. Bakanlığın, müfredat hazırlanırken kendilerinden görüş almadığını anımsatan eğitimciler, "Talim ve Terbiye Kurulu onaylamış, bakan onaylamış, cumhurbaşkanı açıklamış. Yeni müfredatın kitapları basılmaya başlanmış. Bu neyin görüşü?" diye tepki gösterdi.
Taylan GülkanatMilli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlere "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni İnceleme Formu" gönderdi. Öğretmenlerin ortak metne ilişkin görüşlerinin sunulmasını istendi. Görüşlerin sunulacağı form okuldaki öğretmenlerin 'ortak görüşü' olarak kabul edilecek. Formda yer alan değerlendirmeler okuldaki zümre başkanı koordinesinde veri.meb.gov.tr adresine işlenecek. Konuyu gazetemize değerlendiren Eğitim-İş Başkanı Kadem Özbay, "Formla, öğretmenler de bizim yanımızda gibi bir algı yaratmaya çalışıyorlar" dedi. Özbay, formun yeni müfredatı olumlamaya yönelik olduğunu söyledi.
'ORTAK FİKİR GİBİ GÖRÜNECEK'
Bakanlığın söz konusu form aracılığıyla yeni müfredata meşruluk kazandırmaya çalıştığını belirten Özbay, "Okuldan sadece bir form doldurulması isteniyor. Bir öğretmen 'Ben bu formu doldurmayacağım' diyebilir ama başka bir öğretmen bunu dolduracak ve bu form okuldaki tüm öğretmenlerin ortak fikri gibi görünecek. Biz bu formu reddettik ve eylem kararı aldık. Bu karara göre de bir şerh metni yazdık" dedi.
'BU NEYİN GÖRÜŞÜ?'
Öğretmenlerin görüşünün müfredat hazırlanmadan önce alınması gerektiğine dikkat çeken Özbay, "Bakan da bakanlık yetkilileri de çok iyi biliyor ki; yaptıkları uygulamalar Anayasaya, cumhuriyete, eğitime aykırı. Şimdi kendilerine buradan bir meşruiyet oluşturmaya çalışıyorlar. Talim ve Terbiye Kurulu onaylamış, bakan onaylamış, cumhurbaşkanı açıklamış. Yeni müfredatın kitapları basılmaya başlanmış. Bu neyin görüşü?" diye konuştu.
'EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRETMENLE HAZIRLANMALI'
Eğitim-İş, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni İnceleme Formu'na yönelik şerh metni hazırladı. İşte o metin: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarını ve Ortak Metnini inceledim. Bu metinleri içerik ve hedefler açısından Anayasanın 42. maddesinin 2. fıkrasının “Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır.” şeklindeki birinci cümlesinde yer alan “Atatürk ilkeleri ve inkılaplarına, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına” aykırı bir içeriğe sahiptir. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 2. maddesinde ortaya konmuş olan Milli Eğitimin temel hedefleriyle uyumlu değildir. Öğretmen olarak önerim şudur: Milli Eğitim Bakanlığı, öğretim programlarını geri çekmeli, Atatürk İlke ve Devrimleri ışığında, çocuklarımızı başta eleştirel düşünme ve yaratıcılık olmak üzere 21.yüzyıl temel becerilerini özümsemiş bireyler olarak yetiştirecek bir eğitim programını öğretmenlerle birlikte hazırlamalıdır. Öğretim programına ilişkin değerlendirmelerim bundan ibarettir."
'İDEOLOJİK SAPLANTILARLA HAZIRLANAN METİNLERE GEÇİT VERMEYİN'
Burhaniye ilçe eğitim müdürlüğü ilçede bulunan okul müdürlerine Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni İnceleme Formu'nda dikkat edilmesi gerekilen konular ile ilgili bir mesaj gönderdi. İşte o mesaj: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile alakalı seminer döneminde yapılacak çalışmaları provoke etmek amacıyla bazı kesimlerin hazır metinler yazdığı ya da bu konuda öğretmenleri yönlendirdiğine dair bilgiler var. Okul müdürlerimizin sisteme girecek formlar konusunda dikkatli ve titiz davranmaları, ideolojik saplantılarla hazırlanan metinlere geçit vermemeleri konusunda gerekli tedbiri almalarını, sisteme girilecek her formun okul müdürlüklerince dosyalanması ve gerektiğinde ilçe müdürlüklerimize gönderilmesi hususunu rica ederim."